    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sens amortyzacji
    Date: Fri, 3 Jul 2015 10:27:42 +0200

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    Cześć,
    >Przypadek 1: Zarabiam 50 tysięcy w lipcu. Kupuję 50 komputerów po
    >1000zł. Wliczam w KUP i mam PIT do zapłacenia 0zł.
    >Przypadek 2:
    >* Kupuję auto za 50 tysięcy.
    >* Mogę je amortyzować od sierpnia, więc płacę zaliczkę 9000 na pit, *
    >której nie mam, bo wydałem kasę na auto.

    >Zastanawiam się nad tym dlaczego w przypadku 1 można wyjść uczciwie
    >bez PIT, a w przypadku 2 już trzeba na starcie dołożyć 9000 i szarpać
    >je latami? A co jeżeli to nie będzie 50 tysięcy, a np. 500 tysięcy?
    >Mamy 90 tysięcy do dołożenia i odzyskiwania latami?
> [...]

    Zle. Jak zararabiasz 50 tys, to nie masz potrzeby 50 komputerow kupic
    :-)

    Po prostu - u/rzad nie chce, abys uciekal z zyskiem w
    zakupy/inwestycje.
    Masz placic podatek od zarobku.
    Nawiasem mowiac to ten samochod nie byl kosztem uzyskania przychodu w
    lipcu, bo go jeszcze nie miales.
    On sluzy do uzyskania zarobkow w przyszlych miesiacach (pomijajac to,
    ze sluzy do wygodnego pojechania na urlop :-), totez bedziesz go
    wliczal w koszta przyszlych miesiecy.

    Natomiast ... to, ze jakas drobnice mozna zamortyzowac w calosci w
    chwili zakupu, to chyba dobrze.
    Nie chcialbys chyba amortyzowac kazdego dlugopisu przez miesiace, czy
    kazdej kartki papieru z ryzy ?

    co do komputera - urzad nieglupi. Doliczy sie koszt oprogramowania,
    drukarki, innego sprzetu i przekroczy wartosc uprawniajaca do
    jednorazowej amortyzacji ...

    J.