    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od sprzedaży obrazu
    Date: Mon, 7 Jun 2004 07:05:33 +0200

    On Fri, 4 Jun 2004, WSm wrote:

    >+ Użytkownik "Rafał" <v...@W...poczta.onet.pl> napisał
    >+ > Użytkownik "Mieczyslaw" napisał :
    >+ > >
    >+ > > Na umowe kupna sprzedazy ponizej 1000 pln nie ma podatku.
    >+ >
    >+ > Tzn że podpisuję umowę kupna sprzedazy z ta firmą i muszę gdzieś ją
    >+ > zarejestrować?
    >+ Jeżeli _jesteś autorem_ dzieła (tu: obrazu) o wartości powyżej 1000 zł -
    >+ rejestruje się umowę przeniesienia praw majątkowych do dzieła (nie
    >+ kupna-sprzedaży) w US i opłaca podatek PCC (2% wartości).
    [...]
    >+ Dodam, że jak na razie, taka sprzedaż nie jest wykazywana w rozliczeniu
    >+ rocznym PIT.

    ???
    Czekaj, czekaj. TEGO to nikt wcześniej nie pisał ;)
    Możesz podać podstawę prawną ?
    A dokładniej: kontrpropozycję do tego:
    +++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    7) kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw
    majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c)
    ---

    Jak autorskie prawo majątkowe nie jest prawem majątkowym to ja już
    nie wiem co jeszcze mogłoby się ostać ;) - o literalnej treści
    art. 18 nie wspominając :)
    Jako iż Mieczysław napomknął o umowie o dzieło (przy okazji
    "przekazania praw") myślałem iż temat podatku dochodowego jest
    oczywisty !

    Inna sprawa iż IMHO *nie ma* żadnego powodu do zawierania umowy
    *o dzieło* czy podobnej: po prostu umowa "przekazania praw
    autorskich" to jest osobny dochód z rzeczonego artykułu... poza
    może kwestią "kto jest płatnikiem podatku" której sprawdzać
    mi się nie chce :] (może ktoś napisze :)).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)