  • 21. Data: 2009-05-26 12:49:14
    Temat: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Od: spp <s...@o...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > jezeli dysponuje nagraniem urzednika ktory mi mowi ze tak i tak mam
    > zrobic i bedzie dobrze to nie mozna mi przypisac winy ani zakladac ze
    > moim zamiarem bylo oszustwo podatkowe.

    Ale z odpowiedzialności karno-skarbowej i tak nie zwolni. :(

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-05-26 12:50:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 14:40:49 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:gvgnct$iua$1@inews.gazeta.pl...

    > ze tez dziwie sie ze nikt sie nie powoluje na to bedac wprowadzonym w blad
    > przez US

    Tutaj są 3 warianty:
    1. Ludzie biorą mandaty lub poddają się karze dla spokoju
    2. Powołują się na wprowadzenie w błąd i dostają mandat za wykroczenie
    nieumyślne (zobacz sobie w KKS, na końcu chyba każdego rozdziału jest
    dorzucone wykroczenie nieumyślne, tak żeby w każdej sytuacji skasować dolę)
    3. Robią tak jak chcesz zrobić, ale sąd się kapuje że to był pic na wodę
    i dodaje pół roczku i 5000 :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-05-26 12:53:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 14:47:34 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > jezeli dysponuje nagraniem urzednika ktory mi mowi ze tak i tak mam zrobic i
    > bedzie dobrze to nie mozna mi przypisac winy ani zakladac ze moim zamiarem
    > bylo oszustwo podatkowe.

    Jassne, a świstak siedzi i zawija w sreberka :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-05-26 12:56:30
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Ale z odpowiedzialności karno-skarbowej i tak nie zwolni. :(

    art 10 par 3, 4. kodeks karny skarbowy

  • 25. Data: 2009-05-26 12:56:55
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dnia 26-05-2009 o 14:47:34 wspolna-flaszka.pl

    > Jassne, a świstak siedzi i zawija w sreberka :)

    art 10 ust 3,4 kodeks karny skarbowy

  • 26. Data: 2009-05-26 13:00:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:

    > art 10 par 3, 4. kodeks karny skarbowy

    Opisz jak zadziałało.

    --
    spp

  • 27. Data: 2009-05-26 13:10:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-05-2009 o 14:56:55 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > art 10 ust 3,4 kodeks karny skarbowy

    Dobra, ja kończę się przypychać. Daj znać jak numer z telefonem zadziałał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 28. Data: 2009-05-26 14:06:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > no wie cjuz widze ze nie do konca masz racje bo

    No to mamy punkt pierwszy - wiesz że nie należy nikogo słuchać
    lecz czytać przepisy :)

    > "Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami
    > rozporządzenia -
    > dokumentowany jest fakturami dostawców, został dostarczony do zakładu lub
    > dokonano nim
    > obrotu przed otrzymaniem faktury, należy sporządzić szczegółowy opis
    > otrzymanego
    > materiału (lub towaru handlowego), podając imię, nazwisko (firmę) i adres
    > dostawcy,"
    >
    > przeciez ja dokonuje obrotu nim dostane fakture zakupu.

    Toś mnie zastrzelił :]
    Przyznaję że nad tym "obrotem" się nie zastanawiałem.
    Nad faktem że zbywasz *własność* dopiero w momencie kiedy otrzymuje go
    docelowy odbiorca można się nie rozczulać (bo wg KC potrzebne jest
    "posiadanie"), ale użyte słowo faktycznie komplikuje wnioski.
    "Obrót" to pojęcie zdefiniowane w VAT... i tam nie ma "w rozumieniu
    ustawy"! Ciekawe czy istnieje odrębna definicja "obrotu" w innych
    przepisach (dotycząca rozporządzenia prawem, a nie kwoty stanowiącej
    podstawę opodatkowania!)
    Trzeba by dojść czy rozp. o KPiR (przed nowelizacjami) było wprowadzone
    przed czy po zdefiniowaniu "obrotu" w ustawie o VAT.
    Hm...

> [...]
    > "W razie prowadzenia księgi przez biuro rachunkowe, zapisy są dokonywane w
    > porządku chronologicznym
    > na podstawie dowodów, o których mowa w § 12-16,
    > oraz sum miesięcznych przychodów wynikających z ewidencji,
    > o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2, lub
    > danych wynikających z zestawienia, o którym mowa w § 20 ust. 2,
    > przekazywanych przez
    > podatnika zgodnie z postanowieniami umowy, w czasie [...]
    [...]
    > czy przypadkiem zwrot "lub
    > danych wynikających z zestawienia" nie zezwala na wklepanie tych faktur

    IMVHO zdecydowanie zezwala - "lub to lub" a nie "albo".
    Przyznaję że widziałem zdania wątpiące :) grupowiczów na .prawo w związku
    z nadmiarowymi zapisami w KC (gdzieś tam jest "A lub B lub A i B"),
    ale wtedy pytam czy ktoś prowadzący produkcję roślinną *I* zwierzęcą
    nie jest rolnikiem... :) (w PDoOF jest definicja ze słowem "lub").

    > $30 ust 3
    > "3. Podatnicy mogą dokonywać wpisów do księgi na zasadach określonych w ust.
    > 1 pod
    > warunkiem prowadzenia równocześnie ewidencji, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt
    > 2. Warunek
    > ten nie dotyczy podatników dokonujących sprzedaży dokumentowanej wyłącznie
    > fakturami."
    >
    > tyle ze do rejestru zakupu ida faktury w dacie otrzymania , a nie
    > wystawienia.

    Nie ma AFAIK takiego wymogu - wskaż w przepisie.
    Rejestr dla VAT ma być prowadzony tak aby "dało się wypełnić deklarację",
    czyli musi m.in. zapewnić *podział* wpisów wg terminów prawa do odliczania.
    Ale same wpisy ujętę mogą być jakkolwiek, w szczególności posortowane.
    W szczególności ujęcie w terminie otrzymania nie określa prawa do
    odliczenia, czyli owego podziału (np. przy f-rze za telefon).

    Również nic nie stoi na przeszkodzie, aby rejestr umożliwiał "dwa rzuty"
    podglądu, albo i więcej (czyli w terminach wydania i terminach otrzymania
    oraz "dla VAT" i "dla dochodowego").
    IMVHO jedynie wydruk powinien być jednoznaczny (pozwalać na identyfikację
    "bez przekrętow") i tam jest dodatkowy wymóg - właśnie "chronologicznie"
    (par.31.1.2), ale dotyczący KPiR bazującej na tym pozwoleniu (a nie
    rejestru).

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-05-26 15:11:48
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > "bez przekrętow") i tam jest dodatkowy wymóg - właśnie "chronologicznie"
    > (par.31.1.2), ale dotyczący KPiR bazującej na tym pozwoleniu (a nie

    w kwietniowym rejestrze mam faktury otrzymane od lutego do kwietnia bo w
    marcu np nie bylo sensu
    wklepywac gdyz mialem zerowy przychod, czy to oznacza ze nie mialem prawa
    wklepac faktur
    wystawionych w danym meisiacu do ksiegi dotyczacej tego miesiaca
    chronologicznie do 20. dnia nastepnego miesiaca?

    Zaczynam sie stresowac :)

    Powiedz mi konkretnie co mam zrobic w takich przypadkach:
    Faktura data wystawienia
    4 kwietnia, data otrzymania 7 maja , wklepuje ja
    -do ewidnecji zakupu vat w maju 7 maja,
    - do ewidnecji zakupu vat czerwcowej

    kiedy ja i z jaka data ksieguje w ksiedze?

    P.

  • 30. Data: 2009-05-27 11:41:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > wystawionych w danym meisiacu do ksiegi dotyczacej tego miesiaca
    > chronologicznie do 20. dnia nastepnego miesiaca?

    Dlaczego by nie?
    :D
    Oczywiscie można.
    Byle chronologicznie.
    Czyli np. za maj najpierw będą faktury z lutego (po kolei), potem
    z marca, dalej z kwietnia...

    Idzie o to, aby *na wydruku strony KPiR* nie było tak, że "spadnięta
    za szafę" faktura z kwietnia jest między fakturami z maja, za czym
    są dopisane f-ry z marca poprzedzielane f-rami z lutego.
    Mam nadzieję że wyłożyłem mój p. widzenia :D

> [...]
    > -do ewidnecji zakupu vat w maju 7 maja,
    > - do ewidnecji zakupu vat czerwcowej
    >
    > kiedy ja i z jaka data ksieguje w ksiedze?

    Nie mam pojęcia, bo "fizycznie możliwe" są naprawdę bardzo
    różne sposoby ;) (hint: na innej grupie w pewnym wątku ludzie
    zaczęli mieszać "fizyczną możliwością" z "powinnością"
    wg prawa i tym że "można" :D), to tak OT :D

    A co do prawidłowości...
    Przecież zależy od sposoby księgowania, o czym była mowa.
    Jeśli "na bieżąco" - to z datami otrzymania.
    Ale jeśli "komputerowo" to oczywiście "z datą zdarzenia gospodarczego"
    (a nie otrzymania), czyli na stronie przeznaczonej dla maja (skoro
    kwiecień jest już zamknięty i rozliczony), lecz z datą 4.IV
    i na wydruku musi być przed f-rami z maja.
    Chronologicznie. Wydruk. Każdy wydruk oglądany oddzielnie ma być
    "chronologicznie" :D

    pzdr, Gotfryd