eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiPorady podatkowe › Kiedy należy złożyć oświadczenie podatkowe w ZUS

Kiedy należy złożyć oświadczenie podatkowe w ZUS

2023-12-11 21:36

Kiedy należy złożyć oświadczenie podatkowe w ZUS

Kiedy należy złożyć oświadczenie podatkowe w ZUS? © fot. mat. prasowe

Nie ma potrzeby składania co roku oświadczeń podatkowych w ZUS przez emerytów czy rencistów. Oświadczenia obowiązują także na kolejne lata podatkowe. Nowe oświadczenia składamy w sytuacji zmiany lub odwołania dotychczasowego.

Przeczytaj także: Oświadczenie podatkowe do ZUS. Kiedy emeryt lub rencista musi je złożyć?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oświadczenia i wnioski mające wpływ na obliczenie zaliczki na podatek złożone na 2023 rok obowiązują również w 2024 roku i w latach następnych. Dlatego nie ma potrzeby składania co roku nowych oświadczeń, jeśli nic się nie zmieniło. Te poprzednio złożone oświadczenia obowiązują w następnych latach podatkowych do czasu ich odwołania lub zmiany.

Jeśli nic się nie zmieniło – nie ma potrzeby składania nowych oświadczeń


- Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wpływają oświadczenia podatkowe od świadczeniobiorców. Wiele z tych dokumentów jest niepotrzebnie złożona, gdyż potwierdzają one tę samą sytuację, która została przez nich wskazana w poprzednim roku. Dlatego przypominamy, że jeśli nic się u naszego świadczeniobiorcy nie zmieniło, czyli np. nadal chce by rozliczać go wspólnie ze współmałżonkiem – taki sam wybór jak w roku poprzednim – to nie ma potrzeby składania nowego oświadczenia, ubiegłoroczne nadal obowiązuje. Nowe oświadczenie składamy tylko, gdy chcemy odwołać poprzednie lub dokonać zmiany – przypomina Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.

fot. mat. prasowe

Kiedy należy złożyć oświadczenie podatkowe w ZUS?

Oświadczenia podatkowe emerytów czy rencistów złożone w ZUS obowiązują także na kolejne lata podatkowe. Nie ma potrzeby aby składać je ponownie co roku. Nowe oświadczenie należy złożyć tylko w sytuacji, gdy zaszły zmiany lub chcemy odwołać dotychczasowe oświadczenie.


O czym warto pamiętać


Zasady ogólne dotyczące wniosków i oświadczeń podatnika:
  • podatnik jest obowiązany wycofać lub zmienić złożone uprzednio oświadczenie lub wniosek, jeżeli uległy zmianie okoliczności mające wpływ na obliczenie zaliczki,
  • jeżeli podatnik zmieni uprzednio złożone oświadczenie lub wniosek, to nie będzie zobowiązany do wycofania poprzednio złożonych wniosków lub oświadczeń,
  • wniosek lub oświadczenie późniejsze uchyla wniosek lub oświadczenie wcześniejsze.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd skarbowy lub izbę skarbową.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: