-
Archiwizacja dokumentów księgowych tylko w formie elektronicznej?
Obecne regulacje w zakresie podatku od towarów i usług umożliwiają przechowywanie faktur jedynie w postaci dokumentów elektronicznych, o ile te zostaną w odpowiedni sposób zabezpieczone. Tyczy się to także faktur otrzymanych w formie papierowej. Takie dokumenty elektroniczne dają jednocześnie prawo do odliczenia podatku naliczonego - uznał ...
-
Elektroniczna archiwizacja dokumentów a koszty uzyskania przychodu
Ustawa o rachunkowości dopuszcza po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego przeniesienie treści dowodów źródłowych na informatyczne nośniki danych. Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych natomiast milczy w tym zakresie. W związku z tym dokumenty źródłowe stanowiące podstawę zapisów w ksiąg mogą tutaj być przechowywane w dowolnej formie. Brak ...
-
Archiwizacja dokumentów finansowo-księgowych
Czy wiesz przez jaki okres należy archiwizować poszczególne dokumenty finansowo-księgowe, z uwzględnieniem dokumentacji inwentaryzacyjnej? Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Kopie dokumentów, tj.: księgi rachunkowe, dowody księgowe, dokumenty ...
-
Archiwizacja zwolniona z VAT
Usługi sklasyfikowane przez właściwy organ jako PKWiU 92.51.12-00.00 "Usługi archiwów" mieszczą się w grupowaniu PKWiU ex 92 i jednocześnie podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem VAT. Stanowisko takie zajął Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu w postanowieniu z dnia 29.11.2006 roku nr PP/443-139-1/06. Jakie wątpliwości rozpatrzył urząd skarbowy ...
-
Ustawa o rachunkowości i VAT: faktury w formacie PDF
... , za pomocą których możliwe jest odczytanie danych zapisanych na poszczególnych nośnikach oraz sporządzenie papierowych wydruków w razie wystąpienia takiej konieczności. Archiwizacja faktur w formacie PDF Zgodnie z przepisami rozporządzenia w sprawie e-faktur podatnicy mają możliwość wystawiania, przesyłania oraz przechowywania faktur w formie ...
-
Przechowywanie faktur VAT wyłącznie w formie elektronicznej
... oraz możliwości poboru i przetwarzania danych w tych fakturach zawartych). Tym samym skanowanie faktur VAT otrzymywanych i wystawianych przez podmiot oraz ich archiwizacja w postaci elektronicznej przy jednoczesnym zniszczeniu ich wersji papierowej, w jakiej zostały otrzymane lub wystawione jest dopuszczalne. Celem przechowywania faktur VAT jest ...
-
Zeznanie roczne pracownika powinien rozliczyć fiskus?
... podatków z kwoty 0,3% do 0,35% pobranych podatków nie zrównoważy powstałych kosztów, takich jak sporządzenie zeznania podatkowego, wysyłka do odpowiedniego urzędu, archiwizacja, czy dodatkowe wynagrodzenie dla pracowników mających dokonywać rozliczenia. Już obecnie kwoty te są niewspółmierne do ponoszonych obciążeń z tytułu obsługi podatkowej ...
-
Faktura elektroniczna wygodna dla firm?
... za tym idzie zmniejszenie wycinki lasów). Reasumując: główne zalety e-faktur to: Oszczędność czasu i kosztów na drukowaniu i wysyłaniu faktur. Automatyczna archiwizacja. Krótszy czas wysyłania faktury elektronicznej. Automatyczne przesyłanie potwierdzenia dostarczenia i statusu poprawna/do poprawienia. Automatyczny obieg faktur wewnątrz firmy (np ...
-
Czytelne wydruki z kasy fiskalnej trzymaj przez 5 lat
... nośnikach danych (§ 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 sierpnia 2013 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące). Archiwizacja dotyczy też kopii elektronicznych Przedsiębiorcy, którzy używają nowszych kas fiskalnych, nie drukują kopii paragonu do każdej transakcji, a jedynie dokonują ...
-
Elektroniczne archiwum dokumentacji podatkowej dopuszczalne
... . W wielu firmach powyższe skutkuje wielkimi stosami dokumentacji, której koszt archiwizacji także jest spory. Stąd coraz popularniejsza jest elektroniczna archiwizacja dokumentów. Wielu przedsiębiorców ma jednak wątpliwości, czy aby przechowywanie dokumentacji podatkowej jedynie w formie elektronicznej będzie wystarczające dla organów skarbowych ...
-
Przechowywanie dokumentów za rok ze stratą podatkową
... , ale skoro przedawnia się zobowiązanie główne, to przedawniają się również związane z nim elementy i inne pochodne, takie jak strata czy nadpłata. Archiwizacja Zgodnie z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej podatnicy obowiązani do prowadzenia ksiąg podatkowych przechowują księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu ...
Tematy: podatek dochodowy od osób prawnych, CIT, podatek CIT, preferencje podatkowe, strata z działalności gospodarczej, podatek od firmy, strata podatkowa, odliczenie straty podatkowej, podatek PIT, podatek dochodowy od osób fizycznych, Ordynacja podatkowa, termin przedawnienia, przedawnienie zobowiązań podatkowych -
7 błędów w księgowości małych firm. Jak ich uniknąć?
... . Jak podpowiada, nowoczesne rozwiązania księgowości online umożliwiają automatyzację wielu procesów, takich jak przypomnienia o terminach płatności, klasyfikacja wydatków, czy archiwizacja dokumentów. Korzystanie z takiej technologii pozwala przedsiębiorcom skupić się na kluczowych aspektach rozwoju firmy, minimalizując przy tym ryzyko błędów ...