-
Likwidacja inwestycji a koszty uzyskania przychodów
... . Z czynności tej sporządza się protokół likwidacji, który oznacza zakończenie procesu likwidacji. Reasumując, w oparciu o powyższe przepisy prawa należy stwierdzić, iż Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wartość nierozliczonej dokumentacji jako wydatku związanego z zaniechaną inwestycją a protokół z komisyjnego zniszczenia będzie ...
-
Kasy fiskalne a likwidacja działalności
... do tego rozporządzenia. Załącznik ten zawiera protokół z czynności odczytania pamięci fiskalnej kasy rejestrującej. Protokół taki powinien być sporządzony w ... prawda niewywiązanie się z obowiązku przeprowadzenia odczytu pamięci fiskalnej kasy rejestrującej przy likwidacji działalności gospodarczej nie skutkuje sankcjami w zakresie podatku od towarów ...
-
Likwidacja środka trwałego w koszty podatkowe?
... likwidacji, czyli ostateczne wyksięgowanie z ewidencji pozabilansowej. Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, iż warunkiem zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nieumorzonej wartości środka trwałego jest jego faktyczna likwidacja. Z czynności tej sporządza się protokół fizycznej likwidacji, który oznacza zakończenie procesu likwidacji ...
-
Zaniechane inwestycje w kosztach podatkowych
... zaniechanej inwestycji. Likwidacja W przypadku, gdy dojdzie do likwidacji danego składnika majątku, wydatki na jego nabycie powinny stanowić koszty uzyskania przychodów w momencie dokonania likwidacji, zaś dokumentem potwierdzającym dokonanie tych czynności będzie protokół likwidacji. Sprzedaż W sytuacji, w której dany składnik majątku zostanie ...
-
Likwidacja firmy a ulga na zakup kasy
... likwidacji działalności gospodarczej, na podatnikach ciąży szereg obowiązków nakładanych na nich przez ustawy podatkowe. Zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług muszą ... przez każdą kasę wymaga dokonania, z udziałem pracownika urzędu skarbowego, czynności odczytania zawartości pamięci fiskalnej kasy, z której sporządza się stosowny protokół.
-
Produkty żywnościowe: utylizacja a koszty firmy
... ? Warto zwrócić uwagę aby właściwie udokumentować dokonanie likwidacji towarów handlowych. W zależności od rodzaju i ilości straty sposób jej dokumentacji może być różny. W przypadku przeterminowania artykułów spożywczych bądź ubytków wskutek drobnych kradzieży w sklepie można sporządzić protokół strat. W przypadku dokonania utylizacji towarów np ...
-
Likwidacja spółki cywilnej
... likwidacji działalności gospodarczej. Na dzień otrzymania innych niż środki pieniężne aktywów w wyniku likwidacji nie ustala się przychodu podatkowego na dzień likwidacji. Składniki majątku spółki inne niż środki pieniężne otrzymane w wyniku jej likwidacji ... kasy fiskalnej sporządzany jest protokół. W czynnościach tych bierze udział: • użytkownik kasy ...
-
Zaniechane inwestycje jako koszty podatkowe firmy
... , zniszczenie) umożliwi uznanie poniesionych przez podatnika wydatków za koszt uzyskania przychodów. Z czynności tej należy sporządzić protokół fizycznej likwidacji, która oznacza zakończenie procesu likwidacji środka trwałego. Natomiast w odniesieniu do nakładów, których efekty mają formę intelektualną i niematerialną, nieracjonalna byłaby ich ...
-
PIT: Likwidacja firmy i przekazanie towarów żonie
... zakupu. W sytuacji gdy podatnik prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów - protokół przekazania powinien spełniać wymogi określone w § 12 ust. 3 pkt ... likwidacji działalności gospodarczej. Ponadto w razie likwidacji działalności gospodarczej na podatniku ciąży obowiązek sporządzenia wykazu składników majątku na dzień likwidacji działalności ...
-
Niezamortyzowany środek trwały w podatku dochodowym
... powstałej w wyniku likwidacji do kosztów uzyskania przychodów. Uznanie niezamortyzowanej wartości środka trwałego za koszt uzyskania przychodu powinno znaleźć odzwierciedlenie w stosownej dokumentacji. Podatnik powinien więc sporządzić stosowny protokół, szczegółowo wyjaśniający przyczyny, z których wynikła konieczność likwidacji nieprzydatnego już ...
-
Jak rozliczyć kradzież̇ firmowego majątku?
... do powstania straty, wykluczyć swoją winę czy zaniedbanie, sporządzić protokół straty. Ważne Stratę powstałą w wyniku kradzieży nie należy utożsamiać ze ... nie może zaliczyć do kosztów podatkowych: “strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie były objęte ubezpieczeniem ...
-
Wierzytelności nieściągalne na gruncie podatków dochodowych i VAT
... postępowania upadłościowego. Po trzecie natomiast wierzyciel może spisać stosowny protokół, w którym zostanie stwierdzone, że przewidywane koszty procesowe oraz ... podatnikami VAT, a dłużnik nie był w trakcie postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego albo w trakcie likwidacji. Po trzecie od daty wystawienia faktury VAT nie powinno minąć ...
-
Kradzież środka trwałego a koszty podatkowe w PKPiR
... pamiętać należy o tym, aby kradzież taką odpowiednio udokumentować. Dowodem może być np. sporządzony na tę okoliczność protokół. Przedstawmy to na przykładzie Załóżmy, że wartość początkowa koparki wynosiła 250 000 zł, z czego pan ... adnotacji także w ewidencji środków trwałych (musi ująć likwidację tego środka trwałego, określić datę likwidacji ...
-
Straty w towarach handlowych: zapisy w KPiR
... kosztów. Ważne dowody księgowe Powstałą stratę w towarach handlowych podatnik winien właściwie udokumentować. Dowodem może być tutaj protokół z likwidacji zepsutych czy przeterminowanych towarów handlowych, protokół policji z kradzieży, informacje od ubezpieczyciela, a także sporządzone na ich podstawie dodatkowe protokoły czy dokumenty itp. Warto ...
-
Ulga na złe długi nawet gdy upadłość dłużnika
... on być przedmiotem sporu pomiędzy podatnikiem a fiskusem. W szczególności taki protokół powinien wskazywać okoliczności potwierdzające brak możliwości egzekucji wyższych kwot oraz ... VAT czynnego oraz braku toczącego się postępowania upadłościowego lub likwidacji w stosunku do niego, w dniu dokonania dostawy / świadczenia usługi oraz w dniu ...
-
Środek trwały firmy: wycofanie i sprzedaż a podatek
... osobiste należy odpowiednio udokumentować. Należałoby z takiej czynności sporządzić protokół, na podstawie którego podatnik dokona wykreślenia samochodu z ewidencji środków ... jak należy postąpić w sytuacji, gdy sprzedaż takiego składnika majątku nastąpiłaby po likwidacji działalności gospodarczej, lecz przed upływem owych 6 lat, o których mowa była ...