-
Zwrot towaru bez paragonu fiskalnego a rozliczenie podatku VAT
... . Rozporządzenia: Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1) datę sprzedaży; 2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie ...
-
Kasy fiskalne: w 2013 r. nowa ewidencja korekt
... reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: datę sprzedaży; nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy; termin dokonania zwrotu towaru ...
-
Zwrot zaliczki i korekta faktury wystawionej do paragonu fiskalnego
... ). Jak taką „sprzedaż” następnie skorygować, gdy dojdzie do zwrotu towaru czy zaliczki? Jeżeli przedsiębiorca jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotu ... kas rejestrujących przewidują dwa podstawowe rejestry korekt: ewidencję zwrotów towarów i uznane reklamacje towarów i usług oraz ewidencję oczywistych pomyłek. Szerzej na temat ewidencji korekt ...
-
Zawyżona stawka VAT przy sprzedaży paragonowej
... sprzedawca towarów czy usług. Podatek ten jest bowiem wliczony w cenę usługi lub towaru. Gdy podatek ten jest zawyżony - poprzez zastosowanie błędnej stawki - można ... nie zgodził. Sąd podkreślił, że użyte w przepisach "zwroty towarów oraz uznane reklamacje" i "oczywiste pomyłki" nie wyczerpują wszystkich zdarzeń mogących stanowić przyczynę korekty, ...
-
Kasy fiskalne 2013: korekta paragonu w ewidencji
... i reklamacje towarów, a oddzielnie oczywiste pomyłki. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: datę sprzedaży; nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub ...
-
Ewidencje korekt gdy kilka kas fiskalnych
... html reklamacje> towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: datę sprzedaży; nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy; termin dokonania zwrotu towaru ...
-
Korekta stawki VAT do sprzedaży udokumentowanej paragonem z kasy fiskalnej
... 3 rozporządzenia, zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1. datę sprzedaży; 2. nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie ...
-
Korekta błędnej sprzedaży na kasie fiskalnej on-line
... wynika, że zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości albo części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1. datę sprzedaży; 2. nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej ...
-
Przychód firmy: korekta w podatku dochodowym
... przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca wystawia faktury korygujące »in minus« z powodu błędnego określenia ceny lub wartości towaru lub usługi lub z innej przyczyny (np. zwrot towaru, reklamacje jakościowe, rabat, zmniejszenie ceny) zaistniałej po dokonaniu sprzedaży oraz wystawieniu faktur pierwotnych. Zdarzają się sytuacje, że ...
-
Akcje marketingowe: obniżone ceny towarów w rozliczeniu VAT
... obniżenie ceny jakiegoś towaru o pewną kwotę. Z punktu widzenia podstawy opodatkowania, można wyróżnić następujące rodzaje rabatów: • rabaty przyznane przed ustaleniem ceny i dokonaniem sprzedaży – niemające wpływu na podstawę opodatkowania, • rabaty przyznane po dokonaniu sprzedaży – bonifikaty, opusty, uznane reklamacje i skonta – wpływające na ...
-
Dropshipping: dowody księgowe data powstania przychodu
... na swój rachunek bankowy i przesyłać zamówienia do dostawcy, obsługiwać reklamacje). Na potrzeby podatku dochodowego zainteresowana będzie prowadzić podatkową księgę ... od klienta, a kwotą przekazaną przez nią do dostawcy (właściciela towaru) tytułem poszczególnych transakcji. Należy również dodać, że podstawę opodatkowania zgodnie z art. ...
-
Sprzedaż gruntu z bonifikatą w podatku VAT
... obniżenie ceny jakiegoś towaru o pewną kwotę. Z punktu widzenia podstawy opodatkowania, można wyróżnić następujące rodzaje rabatów: - rabaty przyznane przed ustaleniem ceny i dokonaniem sprzedaży – niemające wpływu na podstawę opodatkowania, - rabaty przyznane po dokonaniu sprzedaży – bonifikaty, opusty, uznane reklamacje i skonta – wpływające na ...
-
Faktura korygująca: jaki kurs walut?
... faktury np. błędne dane nabywcy bądź inne wymagające niekiedy wyzerowania faktury, jak i tych, które powstały później, np. dodatkowe rabaty, zwrot towaru, reklamacje) spółka tak wystawione faktury niekiedy koryguje. Występują także sytuacje, w których jednak korekta dotyczy kilku, kilkunastu faktur wystawionych w danym miesiącu (tzw ...
-
Rabat a obniżenie podstawy opodatkowania VAT
... fakturze. Natomiast rabatami udzielanymi po dokonaniu sprzedaży są przede wszystkim reklamacje i bonifikaty, związane z wadami i zwrotami towarów. Do ich rozliczania należy stosować poniższe ... czyli czynności sprzecznej z prawem. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji ...