  • 161. Data: 2021-06-12 10:59:25
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Piotr Gałka w
    <news:s9vq5u$6su$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>:

    > Co innego OK / nie OK - czyli co jest (w jakimś tam rozumieniu)
    > sprawiedliwe, a co innego co się woli.

    Oj, niżej zaczynasz rozumieć

    > Nie wierzę, że jak wyjdzie Ci z PITa że masz ileś zapłacić to płacisz
    > więcej bo tak wolisz i tak jest OK.

    Ja tak napisałem?

    > Chociaż możesz mieć rację - kompletnie nie znam mentalności tych co
    > zarabiają tyle, że już nie wiedzą co z pieniędzmi robić - może oni myślą
    > tak: "Wolałbym aby podatki były większe - miałbym mniej problemów co z
    > kasą zrobić."

    O, toto, w tym kierunku myśleć...

    Wolałbym zarabiać miliardy i 10% tego mieć co miesiąc...

    > Ja zawsze miałem ten problem, że mi brakowało na ciut więcej niż
    > podstawowe potrzeby.

    ...niż tysiące, i mieć 80% , oraz 500+ na bachorrory...

    --
    'Tom N'

  • 162. Data: 2021-06-15 13:05:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 22:00:08 +0200, Kviat wrote:

    > Efektem bardzo wysokich podatków w USA był dynamiczny rozwój klasy
    > średniej. Klasa średnia, to byli pracownicy, a nie rentierzy.

    No, trzeba pamietac, ze panstwowej emerytury w USA nie ma, wiec trzeba
    odkladac pieniadze na starosc :-)

    > I do
    > dzisiaj klasa średnia jest kojarzona z ludźmi pracującymi i zarabiającym
    > hmmm... średnio. Ani mało, ani dużo - stąd klasa średnia.
    >
    > Średniaka było stać na domek z ogródkiem (na kredyt, który mogli bez

    Kto wie, czy nie tanszy od mieszkania w bloku ...

    > problemu spłacać z dochodów z pracy), samochód itp.

    Na samochod bylo stac robotnika produkujacego Fordy T :-)

    > Skąd to się brało?
    > Zaobserwowano pewne zjawisko. Te najwyższe stawki dotyczyły ludzi
    > najbogatszych. A ludzie najbogatsi działają racjonalnie (przynajmniej
    > jeżeli chodzi o własne pieniądze) i bardzo nie chcieli płacić tak
    > wysokich podatków. Więc żeby zapłacić podatki w niższej stawce, musieli
    > coś z tą nadwyżką zrobić.

    Tak pisza, ale czy do konca dobrze ...

    > Co zrobić żeby nie zapłacić podatku, a równocześnie powiększyć swój majątek?
    > Trzeba je zostawić we własnej firmie. Np. w postaci inwestycji. Efektem

    A o jakim poziomie mowimy? Bo trudno wydac milardy, czy nawet miliony
    "na siebie" ...

    > ubocznym tych inwestycji był spadek bezrobocia,

    O ile gospodarka sie krecila ...

    > oraz wzrost wynagrodzeń
    > pracowników (bo dobry pracownik to również inwestycja).

    Pod warunkiem, ze nie mozna go taniej zatrudnic.
    Poza tym ... czy tych przykladow nie pisano ciagle o pojedynczych
    osobach, np prawnik czy dentysta, jako synonim wysokich zarobkow ...
    osobistych?
    Zatrudnisz pracownika, to on niekoniecznie bedzie taki dobry w
    zawodzie jak ty, a jak bedzie ... to bedziesz jeszcze wiecej zarabial,
    i jeszcze wiekszy problem bedziesz mial.
    No chyba, ze zatrudnisz wielu, sam zostaniesz prezesem, i bedziesz
    optymalizowal wydatki :-)
    Pensja moze i duza, podatek wysoki, ale to i tak ulamek zyskow firmy.
    A potem firma kupuje - samochod prezesowi, dom sluzbowy, samolot,
    klub golfowy itp.

    No i ... nadal sa takie stawki w USA?
    Nie ma? Widac nie byly dobre :-P

    A gdzies tam po necie krazy tekst Astrid Lingren o 102% podatku
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pomperipossa_in_Monism
    ania
    https://www.astridlindgren.com/en/about-astrid-lindg
    ren
    https://www.forbes.com/sites/rainerzitelmann/2019/11
    /25/the-lessons-elizabeth-warren-should-learn-from-t
    he-swedish-childrens-author-astrid-lindgren/?sh=25f5
    7c48350f

    Tylko tak nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym marginal tax ...
    trafila akurat w jakis nie/ciekawy przedzial ?

    > W efekcie niby były stawki sięgające 90%, ale niewielu je płaciło, bo
    > każdy wolał załapać się na stawkę mniejszą. Korzystali na tym najbogatsi
    > (bo powiększali swój majątek), ale również konsumenci - klasa średnia.
    > I wszyscy byli zadowoleni.

    Chyba nie bardzo, skoro takich stawek juz nie ma :)

    J.

  • 163. Data: 2021-06-15 17:38:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.06.2021 o 13:05, J.F pisze:

    > O ile gospodarka sie krecila ...

    No litości... przecież się kręciła.
    To był okres najdynamiczniejszego rozwoju.
    Nie czytasz uważnie - jak zwykle.

    > Pod warunkiem, ze nie mozna go taniej zatrudnic.

    Ale zajarzyłeś o jakich latach jest mowa?

    > No i ... nadal sa takie stawki w USA?
    > Nie ma? Widac nie byly dobre :-P

    Nie ma. Z różnych powodów.
    Pierwszym było lobby najbogatszych, którzy mieli krótką pamięć i kasę na
    wywarcie wpływu na polityków.

    Drugim czynnikiem, późniejszym, który praktycznie zdecydował, że nie ma
    powrotu do wysokich podatków okazała się globalizacja. Sądzono, że gdy
    podatki będą za wysokie, to się bogaci obrażą i spierdolą z produkcją i
    inwestycjami za granicę. Okazało się, że pomimo niskich podatków i tak
    się obrażali i spierdalali. Więc to nie wina wysokości stawki
    podatkowej. Choćby to był 1% - zawsze się znajdzie miejsce na świecie,
    gdzie podatek będzie niższy (albo nawet i wyższy, ale niskie koszty
    pracy niewolników zrekompensują tę różnicę z nawiązką).

    Te wysokie podatki były jak najbardziej dobre, ale w tamtych,
    konkretnych okolicznościach, w dużym uproszczeniu "geopolitycznych".

    Obecnie nikt normalny nie ma żadnych wątpliwości, że bogaczy trzeba
    opodatkować, ale również każdy normalny zdaje sobie sprawę, że obecnie
    zwykłe podniesienie stawek na poziomie lokalnym-pojedynczego państwa,
    nie zadziała (tak jak działało wtedy).

    Sytuacja na świecie się zmieniła, technologia się zmieniła, powstał
    internet, a podróż z jednego końca świata na drugi nie polega już na
    jeździe dyliżansem przez prerię trzy miesiące, tylko samolotem w kilka
    godzin. I biedni z trzeciego świata nagle się dowiedzieli, że ich
    lokalny kacyk robił ich od lat w chuja, i że gdzieś indziej jest inaczej
    i nie trzeba zdychać na ulicy z głodu...

    Politycy stoją w rozkroku i miotają się od jednego pomysłu co z tym
    zrobić, do drugiego. (Patrz G7 - od pomysłów globalnego podatku dla
    bogaczy, do pomysłów z przekazywaniem szczepionek do biednych państw).

    A dzieje się tak, bo społeczeństwa dostały schizofrenii.
    Z jednej strony ludzie są rozczarowani globalizacją - bo zamiast
    obiecanego wzrostu zamożności postępuje coraz większe rozwarstwienie
    dochodów (z powodów jak wyżej).
    Z drugiej strony nie chcą rezygnować ze swobody poruszania się po świecie.
    A z trzeciej strony populiści sączą im do głowy bełkot o obronie
    suwerenności i rozumieniu państwa na poziomie mentalnym rodem z XIX wieku.

    I tego nie da się pogodzić, bo zawsze gdzieś na świecie znajdzie się
    taki, który zablokuje rozmowy o minimalnej globalnej stawce
    opodatkowania korporacji, bo jego mały nacjonalistyczny rozumek mówi mu,
    że jak on da niższy podatek, to ten kapitał przyciągnie do siebie i
    wygra kolejne wybory w swojej wsi - kompletnie mu wisi to, że obywatele
    będą pracować za miskę ryżu (bo jak nie, to kapitał spierdoli), oni chcą
    władzy we własnej wsi i tylko to się liczy. A po nim, to choćby potop.

    I zamiast próbować się dogadać z innymi tylko dolewa benzyny pierdoląc
    głupoty o "ataku na rodzinę i wartości", o złych emigrantach, którzy
    zabiorą pracę, czy wyrzygując sąsiadom jakąś bitwę sprzed 500 lat, itd.
    Jeszcze bardziej izoluje swój własny kraj, co kompletnie żadnego
    problemu (obywateli) nie rozwiązuje.

    > Chyba nie bardzo, skoro takich stawek juz nie ma :)

    Racja. Bogaci nie byli zadowoleni.
    Jak im się znowu pod dupami zapali, to sobie przypomną dlaczego powinni
    byli być zadowoleni

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 164. Data: 2021-06-15 18:08:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 17:38:32 +0200, Kviat wrote:

    > No litości... przecież się kręciła.
    > To był okres najdynamiczniejszego rozwoju.
    > Nie czytasz uważnie - jak zwykle.

    Wazne, zeby inni czytali. A nie wyciagneli wniosku, ze wysoki podatek
    jest podstawa dynamicznego rozwoju :-)

    Tylko ...
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_taxation_in
    _the_United_States

    Congress enacted an income tax in October 1913 as part of the Revenue
    Act of 1913, levying a 1% tax on net personal incomes above $3,000,
    with a 6% surtax on incomes above $500,000.
    By 1918, the top rate of the income tax was increased to 77% (on
    income over $1,000,000, equivalent of $16,717,815 in 2018 dollars[19])
    to finance World War I.
    The average rate for the rich however, was 15%.[20]

    The top marginal tax rate was reduced to 58% in 1922, to 25% in 1925
    and finally to 24% in 1929.
    In 1932 the top marginal tax rate was increased to 63% during the
    Great Depression and steadily increased, reaching 94% in 1944[21] (on
    income over $200,000, equivalent of $2,868,625 in 2018 dollars[22]).
    During World War II, Congress introduced payroll withholding and
    quarterly tax payments.[23]

    Following World War II tax increases, top marginal individual tax
    rates stayed near or above 90%, and the effective tax rate at 70% for
    the highest incomes (few paid the top rate),
    until 1964 when the top marginal tax rate was lowered to 70%. Kennedy
    explicitly called for a top rate of 65 percent, but added that it
    should be set at 70 percent if certain deductions weren't phased out
    at the top of the income scale.[24][25][26]
    The top marginal tax rate was lowered to 50% in 1982 and eventually to
    28% in 1988. It slowly increased to 39.6% in 2000, then was reduced to
    35% for the period 2003 through 2012.

    > Ale zajarzyłeś o jakich latach jest mowa?

    Jak widac - o roznych. Tylko ... gdzies po WWII mlodzi wrocili z
    wojska ...

> [...]
    > inwestycjami za granicę. Okazało się, że pomimo niskich podatków i tak
    > się obrażali i spierdalali. Więc to nie wina wysokości stawki

    Ale na pewno nie zaleta :-)

    > Choćby to był 1% - zawsze się znajdzie miejsce na świecie,
    > gdzie podatek będzie niższy (albo nawet i wyższy, ale niskie koszty
    > pracy niewolników zrekompensują tę różnicę z nawiązką).

    1% nie pokryje wielu kosztow. Musi byc wieksza roznica.
    I jak widac nie omijanych podatkow, tylko pracownikow, podatkow od
    firm, moze uregulowan ekologicznych.

    No ale po ch* inwestowac w niestabilny kraj, gdzie w kazdej chwili
    moze byc znow 90% ? :-P

> [...]
    > lokalny kacyk robił ich od lat w chuja, i że gdzieś indziej jest inaczej
    > i nie trzeba zdychać na ulicy z głodu...

    A bogaci tego swiata tez sie dowiedzieli, ze nie trzeba placic 90%,
    70%, czy 50% ...

    > Politycy stoją w rozkroku i miotają się od jednego pomysłu co z tym
    > zrobić, do drugiego. (Patrz G7 - od pomysłów globalnego podatku dla
    > bogaczy, do pomysłów z przekazywaniem szczepionek do biednych państw).

    To troche tak rozne rzeczy mieszasz ..

> [...]
    > będą pracować za miskę ryżu (bo jak nie, to kapitał spierdoli), oni chcą
    > władzy we własnej wsi i tylko to się liczy. A po nim, to choćby potop.

    Jakies lewackie poglady prezentujesz :-)
    Po pierwsze - obywatele beda mieli lepiej, bo skoro tam sa niskie
    place, do widac teraz maja kiepsko.

    Po drugie - wcale nie musza tyrac za miske ryzu, skoro mowimy o
    podatku od firm. Ot - zysk bedzie formalnie powstawal w jego kraju, a
    kraj bedzie mial od tego drobniuti procent ... od miliardow :-)

    > I zamiast próbować się dogadać z innymi tylko dolewa benzyny pierdoląc
    > głupoty o "ataku na rodzinę i wartości", o złych emigrantach, którzy
    > zabiorą pracę,

    Nie bardzo rozumiem. Uwazasz, ze nie zabiora?
    Czy moze chcesz tych imigrantow wykorzystywac, a z wlasnych obywateli
    zrobic "nadzorcow niewolnikow" ? :-)

    > Racja. Bogaci nie byli zadowoleni.
    > Jak im się znowu pod dupami zapali, to sobie przypomną dlaczego powinni
    > byli być zadowoleni

    Albo odkryja, ze jest wiele pieknych miejsc na swiecie.
    Czy tez zrobia to co zawsze, czyli zaczna omijac podatki krajowe.

    Przy czym zauwaz - poki klasa srednia jest zadowolona, to nie ma sie
    czego bac. Tzn mowie o takiej sredniej klasie ilosciowo, nie wg jakis
    narzuconych kwot przychodow.
    Ot - biednych ma byc mniej niz zadowolonych :-)

    J.

  • 165. Data: 2021-06-15 23:10:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.06.2021 o 18:08, J.F pisze:
    > On Tue, 15 Jun 2021 17:38:32 +0200, Kviat wrote:

    > Tylko ...
    > https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_taxation_in
    _the_United_States

    Tylko co?
    Wrzuciłeś jakiś cytat, tylko nie bardzo wiadomo po co.

    > Jak widac - o roznych.

    Sprzed kilkudziesięciu lat... temu.

    > Tylko ... gdzies po WWII mlodzi wrocili z
    > wojska ...

    No i? Dokończysz myśl?

    > Ale na pewno nie zaleta :-)

    Ani zaleta ani wada. Lokalne stawki podatkowe przestały mieć znaczenie
    dla najbogatszych.
    W zamian, lokalnie, bardziej biedni są szczuci na innych biednych przez
    populistów. Ludzi rozpala do czerwoności dyskusja, czy ktoś, kto zarabia
    2000 Euro ma płacić 35%, czy 40% (TO TYLKO PRZYKŁAD NA POTRZEBY
    DYSKUSJI, A NIE KONKRETNE STAWKI JAKIE SĄ OBECNIE), albo czy ktoś ma
    mieć kwotę wolną od podatku 8000 tys., czy 30000 tys. - tak jakby to
    cokolwiek zmieniało w ich życiu.

    1 m2 mieszkania kosztuje 10000 zł - zwolnienie z opodatkowania rocznego
    równowartości 3m2 mieszkania to obecnie szczyt marzeń "klasy średniej" w
    Polsce, bo ktoś, kto zarabia 2000 EURO/miesiąc jest nazywany przez
    populistów bogaczem. I ludzie to łykają. Na zaoszczędzonym podatku od
    takiej kwoty zyskają rocznie 0,5m2 wartości mieszkania.
    Z tych "oszczędności" kupią sobie mieszkanie 50m2 za jakieś 200 lat, jak
    im tych oszczędności inflacja nie zeżre.
    I dla tego 0,5m2 rocznie są gotowi wydrapać oczy sąsiadowi "bogaczowi",
    który zarabia 2000 euro/m-c, bo oni zarabiają 500 EURO/m-c.

    A faktyczni bogaci patrzą, śmieją się z tego cyrku i robią kolejny
    przelew na 100 mln euro/dolarów na Cypr, czy insze Kajmany.

    Bo mają krótką pamięć.

    > 1% nie pokryje wielu kosztow. Musi byc wieksza roznica.
    > I jak widac nie omijanych podatkow, tylko pracownikow, podatkow od
    > firm, moze uregulowan ekologicznych.

    Czytaj ze zrozumieniem. Wszystko trzeba ci łopatologicznie?
    Przecież wyraźnie napisałem, ten 1% procent to tylko PRZYKŁAD i są inne
    bonusy.

    > No ale po ch* inwestowac w niestabilny kraj, gdzie w kazdej chwili
    > moze byc znow 90% ? :-P

    Bo dzięki pracy pracowników za miskę ryżu zarobią tyle, że jak ta
    niestabilność się wydarzy, to sobie przeniosą interes gdzieś indziej i
    nadal będą do przodu.

    > A bogaci tego swiata tez sie dowiedzieli, ze nie trzeba placic 90%,
    > 70%, czy 50% ...

    Przecież to właśnie napisałem...
    Tak się dzieje, bo państwa w imię wyimaginowanej suwerenności konkurują
    ze sobą wysokością opodatkowania najbogatszych, którzy to najbogatsi na
    nacjonalistyczne podziały mają wylane.
    Państwa nie potrafią się ze sobą dogadać, bo politycy (i spora część ich
    wyborców) żyje mentalnie w XIX wieku. Kompletnie przestali nadążać za
    rozwojem technologicznym. Ogarniają co się dzieje w ich parafii, w ich
    wsi i jeszcze nie nauczyli się ogarniać całości - tak jak robią to
    korporacje.

    > To troche tak rozne rzeczy mieszasz ..

    Wręcz przeciwnie.
    Pokazuję obecną schizofrenię.
    Setki miliardów euro/dolarów skitranych na kontach w rajach podatkowych
    na jednej szalce, a na drugiej szczepionki kosztujące 1 czy 2 dolary.
    Setki ton żywności rocznie wyrzucanych na śmietnik na jednej szalce, a
    na drugiej tysiące ludzi dziennie umierających z głodu.

    I to udawane zdziwienie bogatych, że imigranci walą drzwiami i oknami na
    pontonach przez wzburzone morze... jakby nie wiedzieli o co chodzi.

    A co robią populiści? Jedni załamują ręce, że ludzie toną, a drudzy, że
    obcy płyną żeby im zabrać pracę i zbałamucić ich córki.

    > Jakies lewackie poglady prezentujesz :-)

    I tak i nie.
    Większość lewaków nie ogarnia, że podniesienie (lokalnie) podatków dla
    najbogatszych niczego nie rozwiąże. Manipulują ludźmi sloganami tak
    samo, jak prawackie pokemony.

> [...]
    > podatku od firm. Ot - zysk bedzie formalnie powstawal w jego kraju, a
    > kraj bedzie mial od tego drobniuti procent ... od miliardow :-)

    Ale wiesz, że właśnie awantura jest o ten drobniutki procent i że zyski
    wcale nie zostają w danym kraju?

    > Nie bardzo rozumiem. Uwazasz, ze nie zabiora?

    Jak zwykle nie czytasz uważnie.
    Ja piszę o przyczynach i leczeniu syfa pudrem.

    > Czy moze chcesz tych imigrantow wykorzystywac, a z wlasnych obywateli
    > zrobic "nadzorcow niewolnikow" ? :-)

    Nie, nie chcę.
    Naucz się czytać ze zrozumieniem.

    > Albo odkryja, ze jest wiele pieknych miejsc na swiecie.
    > Czy tez zrobia to co zawsze, czyli zaczna omijac podatki krajowe.

    Mam wrażenie jakbym ze ścianą dyskutował.
    Przecież cały czas ci klaruję, że właśnie tak robią.

    > Przy czym zauwaz - poki klasa srednia jest zadowolona, to nie ma sie
    > czego bac.

    Ale nie jest zadowolona.

    > Tzn mowie o takiej sredniej klasie ilosciowo, nie wg jakis
    > narzuconych kwot przychodow.

    Toć ci przecież tłumaczę, że ilościowo na tyle się zmniejszyła, że znowu
    populiści dochodzą do władzy.

    > Ot - biednych ma byc mniej niz zadowolonych :-)

    Serio?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 166. Data: 2021-06-16 12:40:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 23:10:50 +0200, Kviat wrote:
    _the_United_States

    > Tylko co?
    > Wrzuciłeś jakiś cytat, tylko nie bardzo wiadomo po co.

    > Sprzed kilkudziesięciu lat... temu.

    a Ty sie na jakie lata powolywales?
    Bo jak widac, to z 50 lat trwalo.

    > No i? Dokończysz myśl?

    No i przez okres wojny mobilizowales spoleczenstwo do pracy w
    fabrykach, a teraz masz dodatkowo miliony wolnych pracownikow.

    Gospodarka zadziala, jesli ma cos fajnego do produkcji,
    albo to zmobilizowane spoleczenstwo odeslesz na zasluzone emerytury
    lub do rodzenia dzieci ...

    > Ani zaleta ani wada. Lokalne stawki podatkowe przestały mieć znaczenie
    > dla najbogatszych.
    > W zamian, lokalnie, bardziej biedni są szczuci na innych biednych przez
    > populistów.

    Bo jedni mowia "zabrac bogatym", a drudzy "wy ciezko pracujecie na
    swoje pieniadze, a oni chca wam zabrac"? Tylko mowisz to srednim?

    > Ludzi rozpala do czerwoności dyskusja, czy ktoś, kto zarabia
    > 2000 Euro ma płacić 35%, czy 40% (TO TYLKO PRZYKŁAD NA POTRZEBY
    > DYSKUSJI, A NIE KONKRETNE STAWKI JAKIE SĄ OBECNIE)

    Bo dopiero maja byc ?

    > albo czy ktoś ma
    > mieć kwotę wolną od podatku 8000 tys., czy 30000 tys. - tak jakby to
    > cokolwiek zmieniało w ich życiu.

    ale co proponujesz - obnizyc biedocie podatki do 5%, a panstwo niech
    utrzymuja bogaci z podatku 90%?

    A ten bogaty, to jaki zarobek proponujesz?

> [...]
    > populistów bogaczem. I ludzie to łykają. Na zaoszczędzonym podatku od
    > takiej kwoty zyskają rocznie 0,5m2 wartości mieszkania.

    Dobre i 0.5m2 ... co roku.

    > Z tych "oszczędności" kupią sobie mieszkanie 50m2 za jakieś 200 lat, jak
    > im tych oszczędności inflacja nie zeżre.

    Ale jak to tylko dodatek, to zamiast 50m2 na kredyt mogliby miec
    60m^2.

    Ale co proponujesz? Zeby w ogole nie placili, zanim nie beda mieli
    100m2 mieszkania, czy ze panstwo powinno 100m mieszkanie "dac" ?

    > I dla tego 0,5m2 rocznie są gotowi wydrapać oczy sąsiadowi "bogaczowi",
    > który zarabia 2000 euro/m-c, bo oni zarabiają 500 EURO/m-c.

    Ale "to zarabiaj 2000 euro" bedzie bezczelnoscia bogaczy ?

    > A faktyczni bogaci patrzą, śmieją się z tego cyrku i robią kolejny
    > przelew na 100 mln euro/dolarów na Cypr, czy insze Kajmany.
    > Bo mają krótką pamięć.

    Cos w tym moze i jest, ale co proponujesz?
    Zlikwidowac bogaczy, zlikwidowac Kajmany, zlikwidowac przelewy?
    Bo mnie to pachnie socjalizmem :-)

    > Czytaj ze zrozumieniem. Wszystko trzeba ci łopatologicznie?
    > Przecież wyraźnie napisałem, ten 1% procent to tylko PRZYKŁAD i są inne
    > bonusy.

    No to sie zgadzamy - przeniosa produkcje tam, gdzie sie bardziej
    oplaca ...

    > Bo dzięki pracy pracowników za miskę ryżu zarobią tyle, że jak ta
    > niestabilność się wydarzy, to sobie przeniosą interes gdzieś indziej i
    > nadal będą do przodu.

    No i dokladnie to robia, tylko ze ja inne kraje mialem na mysli :-)

    > Przecież to właśnie napisałem...
    > Tak się dzieje, bo państwa w imię wyimaginowanej suwerenności konkurują
    > ze sobą wysokością opodatkowania najbogatszych, którzy to najbogatsi na
    > nacjonalistyczne podziały mają wylane.

    No ale jaki podatek proponujesz dla bogatych?

    > Wręcz przeciwnie.
    > Pokazuję obecną schizofrenię.
    > Setki miliardów euro/dolarów skitranych na kontach w rajach podatkowych
    > na jednej szalce, a na drugiej szczepionki kosztujące 1 czy 2 dolary.

    Ale nie bardzo rozumiem - proponujesz, zeby bogaci wydali wlasne
    pieniadze na afrykanskie dzieci, czy zeby panstwo im zabralo, czy
    jeszcze co?

    > Setki ton żywności rocznie wyrzucanych na śmietnik na jednej szalce, a
    > na drugiej tysiące ludzi dziennie umierających z głodu.

    Ale tego nie unikniesz. Jest dobrobyt, bedzie zywnosc na smietniku.
    Co proponujesz - zamiast na smietniki wysylac do afryki ?

    > I to udawane zdziwienie bogatych, że imigranci walą drzwiami i oknami na
    > pontonach przez wzburzone morze... jakby nie wiedzieli o co chodzi.

    O zasilki socjalne :-P

    Ale Ty do czego chcesz ich przekonac, bo nie bardzo rozumiem ?

    > A co robią populiści? Jedni załamują ręce, że ludzie toną, a drudzy, że
    > obcy płyną żeby im zabrać pracę i zbałamucić ich córki.

    Kiedy jedno, drugie i trzecie zawiera troche prawdy ...

    > I tak i nie.
    > Większość lewaków nie ogarnia, że podniesienie (lokalnie) podatków dla
    > najbogatszych niczego nie rozwiąże. Manipulują ludźmi sloganami tak
    > samo, jak prawackie pokemony.

    To o co chodzi - namawiasz do globalnego podniesienia, czy co?

    > Ale wiesz, że właśnie awantura jest o ten drobniutki procent i że zyski
    > wcale nie zostają w danym kraju?

    Nie zawsze o ten drobniutki, i nie mowie o zysku, tylko o podatku od
    zysku.

    Zakladasz np spolke na Kajmanach, ktora inwestuje w Polsce,
    zysk trafia na Kajmany, po czym zaraz wyjezdza np na Ukraine ...
    ale jak Kajmany maja z tego 1%, to kajmanscy politycy maja zalowac?

    A kajmanscy obywatele, wcale nie za miske ryzu, pracuja np w
    ksiegowosci, bankach czy urzedach skarbowych.
    Ewentualnie w hotelach, klubach i restauracjach. Zle ?

    > Jak zwykle nie czytasz uważnie.
    > Ja piszę o przyczynach i leczeniu syfa pudrem.

    Nadal nie rozumiem.
    Przyczyny sa takie, ze:
    -gdzies na swiecie jest bieda,
    -gdzies na swiecie sa niskie zarobki,
    -moze wojna i bezprawie,
    -ewentualnie - bo gdzies na swiecie mozna nic nie robic i niezle zyc.

    Wiec o co chodzi z tym syfem i pudrem ?

    > Nie, nie chcę.
    > Naucz się czytać ze zrozumieniem.

    Nie rozumiem. wiec co konkretnie proponujesz?

    > Mam wrażenie jakbym ze ścianą dyskutował.
    > Przecież cały czas ci klaruję, że właśnie tak robią.

    No robia. Wiec nie widza problemu pozaru pod dupa :-)

    > Ale nie jest zadowolona.

    > Toć ci przecież tłumaczę, że ilościowo na tyle się zmniejszyła, że znowu
    > populiści dochodzą do władzy.

    No to trzeba rozszerzyc definicje, czy jak wolisz - napuscic srednich
    na biednych :-)

    Faktem natomiast jest, ze troche sie nam gospodarka rozdwaja - jest
    miejsce na nisko kwalifikowanych praownikow, i na wysoko
    kwalifikowanych, bo srednio kwalifikowanych zastepuja automaty i
    komputery.

    Ale jednoczesnie pojawiaja sie nowe stanowiska, wymagajace takich
    srednich kwalifikacji. Jakies np systemy zarzadzania jakoscia.

    > Serio?

    Bardzo serio. Przeciez nie podoba ci sie nazywania bogatymi tych, co
    zarabiaja 2000 euro, wiec tym bardziej wytlumacz tym co zarabiaja
    1000euro, ze populisci chca im ukrasc ich pieniadze :-)

    J.

  • 167. Data: 2021-06-16 15:42:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 16.06.2021 o 12:40, J.F pisze:

    > a Ty sie na jakie lata powolywales?
    > Bo jak widac, to z 50 lat trwalo.

    No właśnie...

> [...]
    >
    > Gospodarka zadziala, jesli ma cos fajnego do produkcji,
    > albo to zmobilizowane spoleczenstwo odeslesz na zasluzone emerytury

    ...albo umożliwisz tym ludziom pracę za godną płacę.

    https://strefainwestorow.pl/artykuly/rekordowe-podat
    ki-w-historii-najbogatsi-placili-nawet-98-swoich-doc
    hodow

    Jeszcze raz popatrz na te wykresy, tym razem ze zrozumieniem.

    1) wkurw ludzi
    2) wzrost podatków, bo wojna wisi w powietrzu - wybuch I wojny
    3) koniec I wojny - gwałtowny spadek podatków
    4) kryzys
    5) wkurw ludzi, wzrost podatków bo wojna wisi w powietrzu, wybuch II
    wojny
    6) krótki okres między I i II wojną
    7) wyciągnięcie wniosków
    8) po II wojnie wysokie podatki aż do końca lat 60-tych, początku
    70-tych - z widocznym już spadkiem, ale nie tak gwałtownym jak po I wojnie
    9) lata 80-te gwałtowne obniżanie podatków - coraz większy syf i
    wkurwieni ludzie, którzy znowu coraz chętniej głosują na populistów, co
    właśnie masz możliwość doświadczać na własnej skórze
    (w Niemczech i we Francji (akurat te państwa są na tym wykresie) nie tak
    gwałtowne - efekt UE, dzięki temu zmiana nastrojów społecznych nie była
    tak radykalna i rozciągnęła się w czasie)

    "Nie tylko w Wielkiej Brytanii nie obniżono szybko najwyższych stawek
    podatku po Drugiej Wojnie Światowej. W USA za czasów rządów Dwighta D.
    Eisenhowera (1953 r. - 1961 r.) podatek wynosił 91% i był pobierany od
    dochodów przekraczających 400 tys. dolarów. Za czasów Nixona, który był
    prezydentem od 1969 r. do 1974 r. najwyższa stawka została obniżona do
    70%, ale za to obniżono też najwyższy próg i pobierano ten, na
    dzisiejsze czasy, wysoki podatek od dochodów powyżej 200 tys. dolarów.

    Dopiero czasy reform lat osiemdziesiątych przyniosły znaczące zmiany. Za
    oceanem nastała "Reaganomika" i obniżono podatki najpierw do 50% w 1982
    r nie zmieniając progów, a potem do 28% 1988 obniżając najwyższy próg z
    200 do 30 tys dolarów.

    To samo działo się w Europie za sprawą Margaret Thatcher, zwolenniczki
    niebezpośrednich podatków, która obniżyła najwyższą stawkę podatku
    najpierw do 60%, a następnie do 40% w 1988 roku.

    Najwyższe stawki podatku utrzymywały się na poziomie około 40% aż do
    roku 2009, kiedy to w środku kryzysu zaczęto je nieśmiało podnosić do
    50%. Cztery lata później znów powróciły do średnich wartości czyli 40%."

    Zestaw to np. z faktem brexitu - nie bez powodu to akurat oni jako
    pierwsi wyszli z UE - efekt władzy populistów. Ludzie dali się
    zmanipulować i teraz żałują, ale mleko się rozlało.
    Na te dane nałóż też sobie dane dotyczące coraz bardziej postępującego
    rozwarstwienia dochodów. Wyciągnij wnioski.

    > ale co proponujesz - obnizyc biedocie podatki do 5%, a panstwo niech
    > utrzymuja bogaci z podatku 90%?
    > A ten bogaty, to jaki zarobek proponujesz?

    Serio? Nic nie zrozumiałeś z tego co pisałem do tej pory?

    > Cos w tym moze i jest, ale co proponujesz?
    > Zlikwidowac bogaczy, zlikwidowac Kajmany, zlikwidowac przelewy?
    > Bo mnie to pachnie socjalizmem :-)

    Taaak... zdecydowanie nie zrozumiałeś.

    > No to sie zgadzamy - przeniosa produkcje tam, gdzie sie bardziej
    > oplaca ...

    Więc wyciągnij wnioski.
    Jest szansa, że sam wpadniesz na to, co ci klaruję od kilku postów i co
    już przynajmniej ze dwa razy ci napisałem wprost, a ty dalej pytasz, co
    proponuję...

    > No ale jaki podatek proponujesz dla bogatych?

    Powtórzę (chyba) trzeci raz.
    W obecnej sytuacji podnoszenie lokalnych podatków niczego nie rozwiązuje
    - to jest leczenie syfa pudrem.

    > Ale nie bardzo rozumiem - proponujesz, zeby bogaci wydali wlasne
    > pieniadze na afrykanskie dzieci, czy zeby panstwo im zabralo, czy
    > jeszcze co?

    Jeszcze co.

    > Ale tego nie unikniesz. Jest dobrobyt, bedzie zywnosc na smietniku.
    > Co proponujesz - zamiast na smietniki wysylac do afryki ?

    Nie. Tego nie proponuję.

    > Kiedy jedno, drugie i trzecie zawiera troche prawdy ...

    Więc wyciągnij wnioski.

    > To o co chodzi - namawiasz do globalnego podniesienia, czy co?

    Zastanów się jakie muszą być spełnione warunki, żeby takie globalne
    podniesienie zadziałało.

    Jeżeli jesteś "prawdziwym patriotą", to te wnioski bardzo ci się nie
    spodobają.

    Wiedzę, że nie bardzo rozumiesz.
    Łopatologicznie: uważam, że nawet nie próbują dogadywać się z innymi, a
    wręcz przeciwnie.

    > Nadal nie rozumiem.
    > Przyczyny sa takie, ze:
    > -gdzies na swiecie jest bieda,

    Nie. To skutek.

    > -gdzies na swiecie sa niskie zarobki,

    To skutek.

    > -moze wojna i bezprawie,
    > -ewentualnie - bo gdzies na swiecie mozna nic nie robic i niezle zyc.
    >
    > Wiec o co chodzi z tym syfem i pudrem ?

    To jest takie powiedzenie, które oznacza, że ktoś jest zdziwiony tym, że
    lecząc objawy zamiast przyczyn, nie osiąga efektu którego się
    spodziewał. I zamiast wyciągnąć wnioski dalej uparcie syfa zasypuje pudrem.
    A przynajmniej tak znaczyło wtedy, gdy ja chodziłem do szkoły.

    > Nie rozumiem. wiec co konkretnie proponujesz?

    Dokładnie to samo, co naukowcy wiedzą już od jakiegoś czasu, ale
    politycy (i ich wyborcy którzy tych polityków słuchają bezkrytycznie i
    bezmyślnie) nie chcą przyjąć do wiadomości.
    I to nie jest tak, że politycy tego nie wiedzą (a przynajmniej ci
    bardziej inteligentni, którzy od czasu do czasu zaglądają do książek),
    bo to nie jest wiedza tajemna.

    > Bardzo serio. Przeciez nie podoba ci sie nazywania bogatymi tych, co
    > zarabiaja 2000 euro, wiec tym bardziej wytlumacz tym co zarabiaja
    > 1000euro, ze populisci chca im ukrasc ich pieniadze :-)

    Zapomniałem, że trzeba ci pisać pełnymi zdaniami.
    Serio będziesz rzucał truizmami, które niczego nowego nie wnoszą do
    dyskusji?

    Powrotu di zdrowia życzę.
    Piotr

  • 168. Data: 2021-06-16 17:39:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2021 15:42:04 +0200, Kviat wrote:

    > No właśnie...

    I w tym czasie byly dwie wojny, jeden powazny kryzys, jeden okres
    prosperity, pare rewolucji, wycofanie zlotego pieniadza, wielka
    transformacja spoleczna ... i jak tu wyciagac wnioski?

    > ...albo umożliwisz tym ludziom pracę za godną płacę.

    godną place wymusic najlatwiej ... tylko jaka uznasz za godną?

    Ale czy ich produkcje uda sie sprzedac?

    > https://strefainwestorow.pl/artykuly/rekordowe-podat
    ki-w-historii-najbogatsi-placili-nawet-98-swoich-doc
    hodow
    > Jeszcze raz popatrz na te wykresy, tym razem ze zrozumieniem.

    Tylko jeszcze bys musial odszukac, ile oni naprawde placa.
    Bo zaloze sie, ze omijaja jak tylko moga ..

    > 1) wkurw ludzi
    > 2) wzrost podatków, bo wojna wisi w powietrzu - wybuch I wojny

    Na tym wykresie, to raczej widac, ze w 1909 wprowadzono podatek w GB,
    jakies 8%, w 1913 w USA - 7%, w 1914 podniesiono we Niemczech - z 3 do
    4%, a w 1915 wprowadzono we Francji.

    Wiec nie wiem czy taki wkurw, i stad ta wojna, ale wojne trzeba
    finansowac.

    > 3) koniec I wojny - gwałtowny spadek podatków

    Jak byly takie olbrzymie, to i spadaly.
    Przy czym zaloze sie, ze niewielu placilo tak wysokie.

    > 4) kryzys

    spowodowany podatkami?

    > 5) wkurw ludzi, wzrost podatków bo wojna wisi w powietrzu, wybuch II
    > wojny

    Chyba za malo rozbiles. Wkurw z powodu kryzysu - jak najbardziej
    uzasadniony. W USA jak widac zaregowano wzrostem najwyzszych stawek.
    Taki to kapitalistyczny kraj :-)
    Przy czym oni tu pokazuja rok 1932 ... to jeszcze za Hoovera, i na
    dlugo po rozpoczeciu kryzysu. Ale moze wlasnie sie rozwinal, i
    stwierdzili, ze inaczej nie dadza rady.

    GB jak widac podnosila juz wczesniej, Francja czekala, Hitler podniosl
    umiarkowanie - z 40 do 50%.

    > 6) krótki okres między I i II wojną
    > 7) wyciągnięcie wniosków
    > 8) po II wojnie wysokie podatki aż do końca lat 60-tych, początku
    > 70-tych - z widocznym już spadkiem, ale nie tak gwałtownym jak po I wojnie

    No wiesz - gospodarke trzeba bylo odtworzyc, emerytow utrzymac.

    > 9) lata 80-te gwałtowne obniżanie podatków - coraz większy syf i
    > wkurwieni ludzie, którzy znowu coraz chętniej głosują na populistów, co
    > właśnie masz możliwość doświadczać na własnej skórze

    W Polsce? Polska to zly przyklad, my akurat mielismy wlasna historie.

    > (w Niemczech i we Francji (akurat te państwa są na tym wykresie) nie tak
    > gwałtowne - efekt UE, dzięki temu zmiana nastrojów społecznych nie była
    > tak radykalna i rozciągnęła się w czasie)

    albo wcale nie bylo takiego wkurwu jak piszesz, tylko wrecz odwrotnie
    - okres dobrobytu. Po czym produkcja zaczela migrowac do Azji ...

> [...]
    > Eisenhowera (1953 r. - 1961 r.) podatek wynosił 91% i był pobierany od
    > dochodów przekraczających 400 tys. dolarów.

    Zapewne owczesnych. Czyli na dzisiejsze - jakies miliony.
    A bogaci pewnie sie juz nauczyli omijac podatki.

    I efekt masz - jeden francuski aktor zmienil kraj.

    > To samo działo się w Europie za sprawą Margaret Thatcher, zwolenniczki
    > niebezpośrednich podatków, która obniżyła najwyższą stawkę podatku
    > najpierw do 60%, a następnie do 40% w 1988 roku.

    Ona przede wszystkim to wprowadzila staly podatek "pogłówny", i
    zmniejszyla od nieruchomosci.
    Jak mi jeden Anglik tlumaczyl - akurat u niego prawie nie bylo zmiany.
    Placil wiecej od osoby, a mniej od domku.
    Za to np biedniejsi, ktorzy mieszkania wynajmowali ... wlascicielom
    podate obnizono, czynsze bynajmniej nie spadly, a podatek osobowy
    placic musieli.

    Przy czym to ciagle klasa srednia ... bogaci pewnie omijali :-)

    A jeszcze ... w GB byly powazne protesty spoleczne, ale ... Thatcher
    11 lat rzadzila, czytaj: wygrywala wybory. A Mayor z tej samej
    partii.

> [...]
    >
    > Zestaw to np. z faktem brexitu - nie bez powodu to akurat oni jako
    > pierwsi wyszli z UE - efekt władzy populistów.

    Wspomaganych rozgrywkami frakcyjnymi w partii.

    Przy czym w UK to bywaly cykliczne okresy wladzy jednych i drugich.
    Jak to ktos podsumowywal - jak sie dorywali do wladzy socjalisci z
    Partii Pracy - to zwiekszali socjal, zwiekszali, az dochodzili do
    skraju przepasci, i musieli torysi naprawiac finanse panstwa.
    I tak naprawiali, i sie rozpedzali w naprawianiu, az w koncu znow
    wygrywali socjalisci :-)

    > Ludzie dali się
    > zmanipulować i teraz żałują, ale mleko się rozlało.

    No nie wiem czy zaluja ... w koncu niewielka wiekszosc spoleczenstwa
    chciala wyjsc ... i co, teraz im sie nie podoba?

    Mnie tylko ciakawi, na ile to Polakow wina :-)

    > Na te dane nałóż też sobie dane dotyczące coraz bardziej postępującego
    > rozwarstwienia dochodów. Wyciągnij wnioski.

    Nie moge odnalezc, ale kiedys byl artykul o parze, z dziecmi, ktora
    nie pracuje. Nie musi - zasilki i inne benefity wystarczaja na "godne
    zycie". Maja mieszkanie komunalne, meble, telewizor, ubrania, zabawki
    dla dzieci. Samochodu nie maja ... ale po co samochod?

    A "jak sobie policze ile strace jak pojde do pracy i ile zyskam, to mi
    sie nie chce zap* na kasie w Sainbury".
    "nie musze pracowac - rodzice pracowali, i widac wystarczajaco duzo
    wypracowali, my juz nie musimy".

    Artykul rzekomo wywolal maly skandal w UK, ale ... kto wie, jak to tam
    naprawde bylo.

    Nawiasem mowiac - znajomy na poczatku lat 90-tych jakos podobnie
    policzyl, tylko chodzilo o prace w winnicy - przestalo sie oplacac.

    > Serio? Nic nie zrozumiałeś z tego co pisałem do tej pory?

    Pisales pisales, ale jakos nic konkretnego.
    Wiec podaj jakas przykladowa skale.

    > Taaak... zdecydowanie nie zrozumiałeś.

    Zdecydowanie nie. Napisz prosto jak dla malpy :-)

    > Więc wyciągnij wnioski.

    Ja jakies wnioski od dawna mam.
    Ciekaw jestem tych twoich.

    > Jest szansa, że sam wpadniesz na to, co ci klaruję od kilku postów i co
    > już przynajmniej ze dwa razy ci napisałem wprost, a ty dalej pytasz, co
    > proponuję...

    Bo tak nie rozumiem. Ma byc wysoki podatek dla bogatych?
    Ktory maja chetnie placic, w trosce o wlasna d*?
    I ma byc kraj szczesliwosci, tylko ... kto ma w niego inwestowac i
    dlaczego ?

    > Powtórzę (chyba) trzeci raz.
    > W obecnej sytuacji podnoszenie lokalnych podatków niczego nie rozwiązuje
    > - to jest leczenie syfa pudrem.

    I to jest wlasnie ogolnik.
    Napisz w koncu wyraznie, co proponujesz.

    > Jeszcze co.

    > Nie. Tego nie proponuję.

    > Więc wyciągnij wnioski.

    Nie wpuszczac imigrantow? :-)
    Z wyjatkiem Ukraincow i Bialorusinow :-)

    > Zastanów się jakie muszą być spełnione warunki, żeby takie globalne
    > podniesienie zadziałało.
    >
    > Jeżeli jesteś "prawdziwym patriotą", to te wnioski bardzo ci się nie
    > spodobają.

    Ale proponujesz to globalne podniesienie czy nie?

    Bo jak wprowadzisz rowne stawki ... to kto zainwestuje w Afryce?
    Albo w Polsce ?
    I to jest recepta na globalny dobrobyt?

    Przy czym odrozniaj podatki dla bogatych, od zarobkow i kosztow pracy
    - bo to sa IMO dwie osobne sprawy.

    > Wiedzę, że nie bardzo rozumiesz.
    > Łopatologicznie: uważam, że nawet nie próbują dogadywać się z innymi, a
    > wręcz przeciwnie.

    No owszem. Dialogu w naszej polityce troche brakuje.
    Tylko:
    -jedni maja twarde stanowisko, inni mniej twarde, a wyborcy wybieraja,
    -mowia "uchodzcow nie wpuscimy", a jednoczesnie Ukraincy mile
    widziani. A teraz Bialorusinom bedziemy chetnie pomagac.

    -wygrali wybory odpowiednio, i sie nie musza dogadywac.
    W dodatku ta mentalnosc "teraz, k*, my".

    -jak pisalem - jakos tak doszlo do polaryzacji spoleczenstwa i mamy
    teraz wszystko w jednym pakiecie: uchodzcy, zarobki minimalne,
    stosunek do kosciola, kiboli, aborcji, zamachu, sadow - jestes z nami,
    albo przeciw.
    Ale czy to PiSu wina, czy takze poprzednich rzadow, ze jakos tak
    wybiórczo zaniedbywaly, butnie ... i sobie wychodowaly elektorat PiS.

    > Nie. To skutek.

    Ta bieda byla od dawna. Skutkiem moze byc co najwyzej to, ze nadal
    jest.
    Ale ... to bylo w kontekscie

    " > I zamiast próbować się dogadać z innymi tylko dolewa benzyny
    pierdoląc
    > głupoty o "ataku na rodzinę i wartości", o złych emigrantach, którzy
    > zabiorą pracę,"

    a wczesniej cos chyba o jakis globalnych podatkach?

    czemu "bogaty" mialby byc niezadowolony z wladzy?
    Czemu mialby gdzies emigrowac, czemu mialby tam byc niechetnie
    widziany?

    > To skutek.

    Przyczyna tych emigracji i nacjonalizmow ...

> [...]
    > spodziewał. I zamiast wyciągnąć wnioski dalej uparcie syfa zasypuje pudrem.
    > A przynajmniej tak znaczyło wtedy, gdy ja chodziłem do szkoły.

    I znow ogolniki i krytyka.
    Podaj proponowane rozwiazanie.

    > Dokładnie to samo, co naukowcy wiedzą już od jakiegoś czasu, ale
    > politycy (i ich wyborcy którzy tych polityków słuchają bezkrytycznie i
    > bezmyślnie) nie chcą przyjąć do wiadomości.

    A tak konkretnie to co ?

    > Zapomniałem, że trzeba ci pisać pełnymi zdaniami.
    > Serio będziesz rzucał truizmami, które niczego nowego nie wnoszą do
    > dyskusji?

    Widac biore z Ciebie przyklad.

    J.

  • 169. Data: 2021-06-16 23:55:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 16.06.2021 o 17:39, J.F pisze:
    > On Wed, 16 Jun 2021 15:42:04 +0200, Kviat wrote:

    > Wiec nie wiem czy taki wkurw, i stad ta wojna, ale wojne trzeba
    > finansowac.

    Widzę, że nie wiesz.
    I wcale mnie to nie dziwi, bo nie potrafisz łączyć przyczyny i skutków.
    I tego nawet nie rozróżniasz.

    Wojna, bo populiści i faszyści dorwali się do władzy.
    Dorwali się do władzy, bo wkurwieni ludzie ich wybrali.
    Coś dociera, czy jeszcze zbyt trudne?

    > W Polsce? Polska to zly przyklad, my akurat mielismy wlasna historie.

    Jak każde państwo...
    Megalomania "prawdziwych patriotów" jest zadziwiająca.

    > albo wcale nie bylo takiego wkurwu jak piszesz, tylko wrecz odwrotnie
    > - okres dobrobytu.

    ... dzięki projektowi jakim była UE.
    "dzięki temu zmiana nastrojów społecznych nie była tak radykalna i
    rozciągnęła się w czasie"

    Ale nie przejmuj się, już dawno do mnie dotarło, że nie mam co liczyć na
    umiejętność czytania ze zrozumieniem u ciebie.

    > Po czym produkcja zaczela migrowac do Azji ...

    Dlatego właśnie klaruję ci od samego początku, że obecnie są inne
    warunki i obecnie lokalne podnoszenie podatków dla bogaczy to leczenie
    syfa pudrem.

    > Pisales pisales, ale jakos nic konkretnego.
    > Wiec podaj jakas przykladowa skale.

    Jak ze ścianą...

    Piszę ci cały czas, że ta skala w obecnych warunkach nie ma żadnego
    znaczenia. Jakakolwiek by nie była niczego nie zmieni.
    Napisałem ci już wielokrotnie konkretnie, że to nie kwestia wysokości
    podatku. Ile razy jeszcze mam ci to powtórzyć żeby dotarło?

    > Zdecydowanie nie. Napisz prosto jak dla malpy :-)

    Prościej się nie da.

    > Bo tak nie rozumiem. Ma byc wysoki podatek dla bogatych?
    > Ktory maja chetnie placic, w trosce o wlasna d*?
    > I ma byc kraj szczesliwosci, tylko ... kto ma w niego inwestowac i
    > dlaczego ?

    No to jeszcze raz, łopatologicznie:
    wysokość podatku dla najbogatszych to rzecz WTÓRNA. Obecnie przyczyna
    problemów leży gdzieś indziej.
    Dopóki wysokość podatków dla najbogatszych będzie ustalana na poziomie
    państw narodowych, na poziomie lokalnych kacyków tłukących się łopatkami
    o władzę we własnej wiosce, dopóty nie ma sensu rozmawiać o wysokości
    podatków dla najbogatszych. Najpierw trzeba sobie poradzić z przyczyną.

    Największą do tej pory próbą leczenia przyczyny było powstanie UE, potem
    wprowadzenie wspólnej waluty. Zabrakło "kropki nad i", bo jest
    podkopywana przez lokalnych kacyków z ambicjami na władzę we własnej wsi.
    Dzięki tej próbie mamy najdłuższy okres w historii Europy bez większych
    konfliktów.

    Wyciągnij wnioski.

    Żadnego.
    Najpierw proponuję leczenie przyczyny. Co będzie bardzo trudne, a może
    nawet nie możliwe (za mojego życia...) dopóki nie zmieni się myślenie
    takich ludzi jak ty, którzy świat postrzegają z perspektywy państw
    narodowych otoczonych głęboką fosą i drutem kolczastym pod napięciem.

    A zmieni się na pewno. Tylko nie wiem kiedy (i jak gwałtownie...) i nie
    zamierzam zgadywać.
    Przed II wś koncepcja UE też była nie do wyobrażenia przez nacjonalistów.

    > I to jest wlasnie ogolnik.
    > Napisz w koncu wyraznie, co proponujesz.

    Napisałem to już tyle razy, że nawet średnio rozgarnięte dziecko by
    zrozumiało.

    Nie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 170. Data: 2021-06-17 14:08:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2021 23:55:05 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > I tego nawet nie rozróżniasz.
    >
    > Wojna, bo populiści i faszyści dorwali się do władzy.
    > Dorwali się do władzy, bo wkurwieni ludzie ich wybrali.

    Zaraz zaraz - podawales okres obejmujacy dwie wojny swiatowe.
    W pierwszej faszyzmu jeszcze nie bylo, ty go wszedzie widzisz :-)

    Przy czym ... wojny byly od wiekow. Co chwila sie rozgrywaly.
    Populizm i faszyzm? Czy wola wladcy?
    Ale w UK, Francji, USA juz demokracja. A w Niemczech tez parlament.

    Zas przyczyny popularnosci Hitlera sa z grubsza znane.
    Wkurw? Mozna by i tak rzec, ale ... na co?
    Na ogolna sytuacje w kraju, spowodowana TW oraz kryzysem.
    Chyba w najmniejszym stopniu podatkami.

    > Jak każde państwo...
    > Megalomania "prawdziwych patriotów" jest zadziwiająca.

    Tylko obnizanie podatkow w kapitalizmie nijak sie ma do sytuacji w
    PRL.

    > ... dzięki projektowi jakim była UE.
    > "dzięki temu zmiana nastrojów społecznych nie była tak radykalna i
    > rozciągnęła się w czasie"

    Niemcy tam mieli dobrobyt wlasny. UE nie byla im potrzebna.

    > Ale nie przejmuj się, już dawno do mnie dotarło, że nie mam co liczyć na
    > umiejętność czytania ze zrozumieniem u ciebie.

    To pisz prosto jak dla malpy - cos czytasz, cos z tego rozumiesz ...
    ale czemu ja mam rozumiec to samo :-)

    > Dlatego właśnie klaruję ci od samego początku, że obecnie są inne
    > warunki i obecnie lokalne podnoszenie podatków dla bogaczy to leczenie
    > syfa pudrem.

    Wniosek z tego ... kiedys podnoszenie bylo dobre?

> [...]
    > Napisałem ci już wielokrotnie konkretnie, że to nie kwestia wysokości
    > podatku. Ile razy jeszcze mam ci to powtórzyć żeby dotarło?

    To napisz wyraznie czego obecnie to jest kwestia.

    Jednolite 5% podatku na calym swiecie bedzie dobre?

    > Prościej się nie da.

    Jesli cie dobrze rozumiem - to twierdzisz, ze bogaci sobie hoduja
    kolejna rewolucje, a przeciez mogliby sie opodatkowac i polepszyc
    nastroje ...

> [...]
    > o władzę we własnej wiosce, dopóty nie ma sensu rozmawiać o wysokości
    > podatków dla najbogatszych. Najpierw trzeba sobie poradzić z przyczyną.

    Czyli chcesz jednolitych stawek na calym swiecie?

    > Największą do tej pory próbą leczenia przyczyny było powstanie UE,

    Ale to daleko poza podatki wychodzi.

    > potem
    > wprowadzenie wspólnej waluty. Zabrakło "kropki nad i", bo jest
    > podkopywana przez lokalnych kacyków z ambicjami na władzę we własnej wsi.

    I znow nie rozumiem - chcesz zrobic jedna Europe, bez lokalnych
    rzadow, czy ciagle o podatkach mowimy?

    No, jest to moze jakis pomysl, ale demokracja demokracją, a ktos musi
    rzadzic. A jak ktos inny bedzie niezadowolony z tych rzadow, to co -
    zamknac mu ryja "suweren calej Europy tak chce", czy niech sobie tam
    partie zaklada i w PE walczy?

    A w tej UE tez sa rozne miejsca.

    > Dzięki tej próbie mamy najdłuższy okres w historii Europy bez większych
    > konfliktów.
    > Wyciągnij wnioski.

    Moje wnioski brzmia:
    -bron atomowa,
    -przemysl,
    -mechanizacja rolnictwa.

    I wojny staly sie niepotrzebne i nieoplacalne.
    Przynajmniej chwilowo.

> [...]
    > takich ludzi jak ty, którzy świat postrzegają z perspektywy państw
    > narodowych otoczonych głęboką fosą i drutem kolczastym pod napięciem.

    Czy to tak trudno napisac: chce zlikwidowac panstwa?

    Tylko ... ja to juz gdzies slyszalem - ein Volk, ein Fuhrer ...

    > A zmieni się na pewno. Tylko nie wiem kiedy (i jak gwałtownie...) i nie
    > zamierzam zgadywać.
    > Przed II wś koncepcja UE też była nie do wyobrażenia przez nacjonalistów.

    Czy tak nie do wyobrazenia ... unia angielsko-szkocka,
    polsko-litewska, austro-wegierska ... a na dobra sprawe i niemiecka ..

    J.