  • Data: 2003-08-02 23:02:57
    Temat: Re[7]: odnosnie Urzędu Skarbowego
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 1 sierpnia 2003 o godzinie (21:58:39) napisano:
    KAZ> Witam.

    c>> Nie wprowadzono żadnego przepisu. :-)
    c>> Być może nawet jest jakiś istniejący juz przepis
    c>> (we wspomnianej ustawie, może w ordynacji),
    c>> który na takie wymogi (żadanie potwierdzenia
    c>> prawdziwości podanych danych?)
    c>> pozwala. A może nie ma.

    (...)
    KAZ> W zwiazku z tym ustawodawca nie wprowadzil dodatkowych przepisow na
    KAZ> potwierdzanie wiarygodnosci tego, co oswiadczasz* (bo co by to mialo
    KAZ> byc? Drugie oswiadczenie o tej samej tresci?). Jezeli oszust przelal
    KAZ> Twoj podatek na swoje konto, to odpowiada tez z innych paragrafow
    KAZ> kodeksu karnego. I to wszystko.
    (...)
    KAZ> * oczywiscie z wyjatkami wskazanymi w ustawach i rozporzadzeniach

    No wlasnie - zamiast przeczytac o tych wyjatkach, to zadowolil mnie
    sam fakt ich istnienia. A tam kryje sie odpowiedz na Twoje pytania -
    jak temu przeciwdzialac i czy jest na to przepis. Zanim wiec ktos mnie
    skoryguje, sam sie ubiczuje:

    Art. 5, p. 4b ustawy o NIP:
    "Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do
    zgłoszenia identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo
    poświadczone kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte
    zgłoszeniem, _w szczególności_: wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
    umowy spółki, dokumentu potwierdzającego uprawnienie do korzystania z
    lokalu lub nieruchomości, w których znajduje się siedziba,
    zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, prokury."

    "W szczegolnosci" oznacza, ze te dokumenty sa konieczne do dolaczenia,
    ale sa tez inne, niewkazane wprost. US moze wiec wymagac dokumentow
    dotyczacych zmiany. Jest to jednoczesnie rozwiazanie problemu
    zabezpieczenia sie: pismo do US, w ktorym _żądasz_, aby zglaszane
    przez Ciebie zmiany rachunku bankowego byly poparte stosownym
    dokumentem. Jest to tez przepis, ktory pozwala US pociagac do
    odpowiedzialnosci.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl