  • Data: 2022-05-26 22:27:58
    Temat: Re: Czy PPK jest waloryzowane?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On 2022-05-26, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pieniądze z PPK są tak samo własne jak z IKE/IKZE.
    > Nie jest to danina publiczna, nie przechodzi to przez ZUS.

    > No nie. Różnica (diametralna) jest taka, że pieniądze z OFE są zabierane
    > jako część składki ZUS (a nie osobno). Tu masz osobne pieniądze,
    > prywatne, _dobrowolne_ (jak IKE/IKZE) i nie przechodzące przez publiczną
    > instytucję w żaden sposób (pracodawca wpłaca bezpośrednio do
    > instytucji). Nie licząc tych "dopłat od państwa", ale te są traktowane w PPK osobno
    > i nich sobie nie możesz wypłacić.

    Propaganda nie takie rzeczy potrafi, więc uważam, że jak będzie potrzeba,
    to się zrobi program jak to miło i dobrze jest oddać kasę.

    > Argumentacja że "lepiej to się da uzasadnić" jest po prostu
    > nieprawdziwa.

    Ja tak nie uważam.

    Po pierwsze za demontaż OFE PO zapłaciło polityczną cenę i
    > wątpię, by jakaś inna partia odważyła się na podobny numer (zauważ, jak
    > PIS kombinowało by "uzasadniać" że pieniądze zostają niby Twoje). Po
    > drugie, o wiele łatwiej jest uzasadnić "łupienie bogatych", czy też
    > konfiskatę z rachunku ludzi którzy mają >XkPLN na koncie niż odpieprzyć
    > numer który dotknie masę ludzi i to płacących najwyższe podatki
    > (pracowników etatowych).

    Z doświadczenia wiem, że nawet Ci, którzy zawodowo siedzą
    w podatkach nie orientują się skąd się co bierze, więc
    jest niemal pewne, że łykną każde tłumaczenie.

    > Słowem: gdybologia z gatunku fikcji literackich. A że jesteśmy na grupie
    > która ma prawo w nazwie, to chciałem zauważyć że w *obecnym stanie
    > prawnym* globalne zabranie pieniędzy z PPK nie jest możliwe.

    W obecnym nie a stany przyszłe to wspólne gdybanie.
    Widzimy to inaczej i tyle.