  • Data: 2013-03-08 21:44:48
    Temat: Re: DG - remont budynku
    Od: <2...@7...214448.invalid> (Tom N) szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w
    <news:Pine.WNT.4.64.1303081945110.3372@quad>:

    > [...]

    > Przy założeniu prawdziwości tej tezy widzę w niej uchybienie.

    Teza została postawiona na podstawie doświadczenia -- ja je mam, a ty? ;P

    Nie, nie chcę dyskutować co by było gdyby sie odwołać od decyzji, tylko o
    faktach

    > Podatek od nieruchomości w DG wylicza się AFAIR samemu, tylko
    > dla "niedziałalności" wymiar jest obowiązkiem gminy.

    Przecież urzędnik może (nie koniecznie ma prawo) określić podatek jaki mu
    wyjdzie...

    > Coś źle wiem?
    > Bo jeśli oba powyższe zastrzeżenia są prawdziwe (że wpis w KW
    > wystarczy do uznania za "gospodarcze" oraz obowiązuje samoopodatkowanie)
    > to wtopa jest niczym przy ZUSie (jak wykryją, to mogą łupnąć zarówno
    > karą jak i podatkiem z odsetkami parę lat wstecz).

    ...zwłaszcza gdy sam podatnik w AN sie podłoży i napisze "Stawający <ja>
    oświadcza, że nabycia dokonuje w związku z prowadzoną przez
    siebie działalnością gospodarczą pod firmą <moja DG>, NIP..., REGON ... ."

    IMHO po stronie oświadczającego jest udowodnienie, że, "nieruchomość nabył,
    ale nie używał do DG", co wcale nie oznacza, że nie gmina nie mogła naliczyć
    podatku jak osobie nieprowadzącej DG, jak za działke i budynek mieszkalny (a
    o to głównie pytałem)

    > Zastrzegam, że *nie* odnoszę się do tezy iż sam wpis do EW

    Chwila, "Stawający <rodzice> darują zabudowaną działkę gruntu numer XXX",
    skąd Ci się Ewidencja Wyposażenia objawiła w tym kontekście? ;P

    --
    'Tom N'