    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 26 Jul 2021 14:46:41 +0200

    Dnia Sun, 25 Jul 2021 11:33:24 -0700 (PDT), Adam napisał(a):
> [...]
    >
    > Zrezygnowałem z tej rekompensaty i prosiłem o całkowite anulowanie.
    >
    > 23 lipca otrzymałem korektę (wystawioną 2 lipca) do korekty.
    > Jest ona w postaci tabeli
    > przyczyna korekty: pomyłka
    > JEST:
    > -10,99 netto -2,53 VAT, -13,52 z podatkiem
    > WINNO BYĆ
    > 10,99 netto, 2,53 VAT, +13,52 z podatkiem
    >
    > Razem 0,00
    > Do zapłaty/zwrotu 0,00
    >
    > Mam pewne wątpliwości
    >
    > 1. Dobrze wnioskuję, że w lipcu powinienem zaksięgować tę korektę w pozostałe
    wydatki (kol 13) kwota +13,52 PLN (+10,99 netto, VAT +2,53)
    > Na chłopski rozum ona się "wyzeruje" z poprzednio
    > zaksięgowaną korektą na -13,52.
    > Czyli podatkowo IMHO - tak jakbym nigdy nie otrzymał tej rekompensaty.
    > Co jest OK :)

    Finansowo niby OK, ale to "Winno byc" nie pasuje :-)
    Winno byc 0.

    Poza tym ... jak traktowac taka korekte do korekty?
    Bo jesli zaksiegowales pierwsza korekte, to teraz powines zakiegowac
    -13.52, a tu ... "Razem zero". :-)

    I jak to w ogole jest z tymi korektami? Tu akurat byla nieprawidlowa
    korekta, wiec korekta do korekty wydaje sie jak najbardziej zasadna.
    Ale ...
    a) kupuje np 3 rozne telefony. Wiec 3 rozne pozycje faktury.
    jeden okazuje sie bublem - zwracam. Dostaje korekte.
    Pozniej drugi okazuje sie bublem - zwracam ... i powinna byc
    korekta faktury, czy korekta korekty ?

    b) telefony byly takie same, na jednej pozycji. Zwracam pierwszy,
    dostaje korekte. Zwracam drugi ... i pytanie takie same.

    c) nie zwracam, tylko rabat cenowy dostaje. Dwa razy.

    W b i c korekta do korekty mi merytorycznie jakos pasuje ...

    > Przepraszam za lamerskie pytanie, ale chcę im jutro/pojutrze odesłać
    > podpisany egzemplarz tej korekty.
    > I mam nadzieję, że to zakończy tę sprawę.

    Zakonczy, jak oni to samo wpisza do JPK, oraz dodatkowo jak minie 6
    lat bez kontroli :-)

    J.