  • Data: 2021-07-27 21:24:54
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 18:37:57 +0200, Adam napisał(a):

    > Naprawdę takie coś dostałeś?
    > To nie jest jakiś żart 10-latka, który po raz pierwszy dorwał się do
    > arkusza kalkulacyjnego, a fakturę VAT to widział tylko z daleka?
    >
    > Kilka grubszych błędów:
    >
    > 1/
    > Od 1 stycznia 2013 roku napis "Oryginał/Kopia" na fakturze był
    > fakultatywny, zaś od 1 stycznia 2014 roku nie istnieje już pojęcie
    > "oryginału" i "kopii" - faktury powinny być jednobrzmiące. Stąd też taki
    > napis nie może być.

    Czemu - jest na obu, sa jednobrzmiace :-)

    > Mogę Ci podesłać jeszcze podstawę prawną, jeśli chcesz.
    > 2/
    > Brakuje daty sprzedaży

    Z oryginalnej faktury, czy z jakiejs korekty ?

    > 3/
    > Puste rubryki - nie powinno ich być

    Jest na to podstawa?
    Bo tu mamy cale puste linie, puste rubryki generowane przez dluga
    nazwe, a mogla by jeszcze byc np PKWiU ... celowo pusta.

    > 4/
    > Brakuje określeń netto/brutto

    "bez podatku"/"z podatkiem" nie sa dobre?

    > 5/
    > Brakuje tabelki VAT w podsumowaniu

    No - cos niby jest, ale stawki brakuje :-)

    > 6/
    > Jest "minus" / winno być "plus" - ki diabeł?
    > Chyba że korekta, do której się odnosi ta korekta (czyli korekta korekty)
    > też jest jakaś dziwna.

    Tam pewnie byla jakas cena/wartosc, nowa cena, no i podsumowanie
    roznicy.

    Tak czy inaczej - ta korekta to jakies dziwo ksiegowe.

    > Ostatnią korektę do korekty widziałem jeszcze w latach 90-tych. Od tej pory
    > raczej praktykuje się korekty do dokumentu pierwotnego, ale nie wiem, jakie
    > jest umocowanie prawne w tym temacie.

    A ja slyszalem calkiem niedawno, ale nie widzialem.

    Tylko ... jak tu wystawic druga czy trzecia korekte?

    > Generalnie:
    > Ja bym takiego "kwiatka" nie przyjmował.

    Juz sie chlop uparl poprzedniej nie przyjac, i ma klopoty :-)

    Ale ciekawe ja to wystawca zaksieguje ... "Razem 0" ?
    To pewnie beda klopoty z JPK :-)

    J.