  • Data: 2021-07-27 18:37:57
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 26 Jul 2021 15:32:02 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Witaj

    obowiązuje możliwość udowodnienia obustronnego uzgodnienia korekty zamiast podpisu na
    kopii.
    > Niby już nie ma obowiązku odsyłania, ale oni w mailu z 6 lipca informującym, że mi
    wyślą korektę. Pisali, żeby im odesłać kopię (no i przysłali dwie kopie).
    > Korekta doszła 23 lipca ;)
    > Zastanawiam się nad skanem, ale nie ma komu (i gdzie) linka/maila podesłać ;)
    > Co najwyżej do helpdesku, ale czy oni dadzą (szybko) to do księgowości to wątpię.
    >
    > Teraz najbardziej mnie interesuje czy ta tabelka (w ich korekcie do korekty) jest
    ok.
    > I czy mogę to odesłać i zaksięgować, aby się wyzerowało (anulowało pierwotną
    korektę).

    > https://i.ibb.co/QXmk1MG/korekta2.jpg

    Naprawdę takie coś dostałeś?
    To nie jest jakiś żart 10-latka, który po raz pierwszy dorwał się do
    arkusza kalkulacyjnego, a fakturę VAT to widział tylko z daleka?

    Kilka grubszych błędów:

    1/
    Od 1 stycznia 2013 roku napis "Oryginał/Kopia" na fakturze był
    fakultatywny, zaś od 1 stycznia 2014 roku nie istnieje już pojęcie
    "oryginału" i "kopii" - faktury powinny być jednobrzmiące. Stąd też taki
    napis nie może być.
    Mogę Ci podesłać jeszcze podstawę prawną, jeśli chcesz.

    2/
    Brakuje daty sprzedaży

    3/
    Puste rubryki - nie powinno ich być

    4/
    Brakuje określeń netto/brutto

    5/
    Brakuje tabelki VAT w podsumowaniu

    6/
    Jest "minus" / winno być "plus" - ki diabeł?
    Chyba że korekta, do której się odnosi ta korekta (czyli korekta korekty)
    też jest jakaś dziwna.
    Ostatnią korektę do korekty widziałem jeszcze w latach 90-tych. Od tej pory
    raczej praktykuje się korekty do dokumentu pierwotnego, ale nie wiem, jakie
    jest umocowanie prawne w tym temacie.

    Generalnie:
    Ja bym takiego "kwiatka" nie przyjmował.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam