  • Data: 2021-05-28 16:59:05
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 May 2021 16:38:38 +0200, Kviat wrote:

    > Tzn normalnie.
    > Mam ci to rozpisać na kontach księgowych? Serio?

    > Ogarnij się.
    > Co skorygowałem i jakim przychodem?

    Powinno byc "w koszt wartosc magazynową, ktora poprzednio byla
    przychodem"

    > "wartość magazynową w koszt" - wartość magazynową czego i w jaki koszt?
    > "poprzednio była zyskiem" - co POPRZEDNIO było zyskiem (jakim znowu
    > zyskiem? Skąd tam zysk? litości...)
    > I skąd ci się tam jakieś korekty wzięły?
    > Ręce opadają.
    > https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html
    > U masz również rozpisane to na kontach księgowych.

    > Wyrób w przychody? O czym ty bredzisz?

    Moze jednak rozpisz ten przyklad na konta.

    Albo znajd stosowny link.

    > To w lipcu księgujesz sprzedaż czyli przychód. Dopiero w lipcu masz
    > przychód. Czego nie rozumiesz? Jakim cudem w przychody chcesz coś
    > księgować w styczniu?
    >
    > Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.
    > Pewnie znowu mylisz pojęcia i dlatego nie potrafisz napisać konkretnie o
    > co ci chodzi.

    Przeciez nawet w linku powyzej masz to ... zasygnalizowane.

    Choby - "produkty w toku" - ale to nie ten przypadek, produkty gotowe,
    czy półprodukty.
    Jak ksiegujesz ich powstanie, i jak to wplywa na wynik i podatek?

    > Wypadałoby? Serio?
    > Człowieku, żeby wyliczyć podatek za dany miesiąc MUSISZ wyliczyć

    a jak masz metode uproszczona platnosci zaliczki podatku?

    > przychody za dany miesiąc. I wartość SPRZEDANEGO towaru żeby poznać koszty.

    A jak nic nie sprzedales?

    > A to, że przy okazji zmienia ci się WARTOŚĆ magazynu, to nie znaczy, że
    > musisz co miesiąc rozliczać magazyn.

    Cos tam rozliczyc musisz, choc moze sie niefachowo wyrazam.
    Albo Ty niefachowo :-)

    > Może jest bardzo daleko od "trzeba rozliczać".
    > Trzeba, to raz na koniec każdego okresu obrachunkowego.

    A pare znajomych ksiegowych woli to robic co miesiac.
    I im sie nie dziwie - lepiej walczyc z roznicami w miesiacu, niz w
    calym roku :-)

    > LUB CZĘŚCIEJ jest bardzo daleko od TRZEBA CO MIESIĄC.

    Dlatego nie pisalem o inwentaryzacji co miesiac, tylko o
    "rozliczeniu".

    J.