    Subject: Re: Broszurowanie KPIR
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Fri, 8 Jan 2021 12:06:04 +0100

    W dniu 2021-01-08 o 11:01, Adam pisze:
    > Dzięki za odpowiedź.
    > :)

    > Ale ponumerowanie kartek KPIra? czy dokumentów (numerem odpowiadającym ID wpisu z
    KPIR).

    > To zbroszurowanie to tak brzmi jakby miało być ciut bardziej trwałe niż włożenie do
    segregatora ;)

    Ja mam ponumerowane dowody księgowe po kolei tak jak są wpisane
    do księgi i w takiej kolejności wkładam do segregatora.
    Zakładam, że to wystarcza.
    Notomiast wydruk miesiąca księgi sam mi się chyba numeruje jak jest
    więcej stron,
    ale wkładam to osobnej koszulki i sobie w tymże segregatorze co reszta
    dowodów leży
    na wierzchu.

    > Numery dokumentów księgowych ma ciągłe roczne, tu jest ok.
    > Mi chodziło o numerowanie kartki samego KPIR (tabeli). Jak np. we wrześniu są dwie
    kartki to jest strona 1 i strona 2.
    > W październiku znów liczy strona 1.
    > Jak rozumiem powinienem ponumerować też kartki KPIR w sposób ciągły roczny?

    Raczej nie. Ciągłość jest ważna dla pojedynczych dowodów.
    Nie spodziewałem się, że numerowanie stron wydruku KPiR z miesiąca
    może stanowić problem. Sprawdzę wieczorem czy mi numeruje na wydruku,
    bo teraz mogę tylko podejrzeć w programie a nie wiem czy dodaje jakąś
    numerację fizycznie, ale nigdy się tym nie przejmowałem. Spinałem razem
    i tyle.

    > No i czy dokumenty układać miesiącami - (dokumenty księgowe, rejestry sprzedaży)
    etc za miesiąc X następnie koszulka oddzielająca i kolejny miesiąc?
    > I tak 12 pakietów.
    >
    > czy typami dokumentów, kpir (z całego roku), ewidencja sprzedaży z całego roku
    razem. z całego roku FV/DW etc razem.

    Jak Ci wygodniej chyba - ja wpinam dokumenty do segregatora po kolei jak
    przychodzą/są wystawiane czy raczej w takiej jak są wpisane (bo
    oczywiście robię to niezgodnie z prawem hurtem na koniec), potem na
    koniec misiąca do segregatora wędrują rejestry wszystkie
    a strony księgi trzymam w osobnej koszulce.
    Nie wiem czy to jest dobrze, bo przez ćwierć wieku nie miałem bezpośrednio
    żadnej kontroli dochodowego, żeby ktoś to sprawdzał.
    Ale Ci co przychodzili do VATu to czasem się interesowali
    co ja tam mam poujmowane w kosztach, KPiR czasem całą brali na kilka dni
    i nigdy się nie czepiali, więc model prowadzenia uważam za minimalnie
    przetestowany.