    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 14 Apr 2021 22:03:39 +0200

    W dniu 2021-04-14 o 19:30, cef pisze:

    > Pomijam już fakt czy to ma sens czy nie ale, że chce Ci się
    > latać z papierami do US.
    > Nie możesz tego wyklikać z domu wieczorem?

    To jest tak, że jak się nie ma czasu to przekroczenie jakiegoś progu,
    nawet jak jest słuszne i w przyszłości da oszczędności na czasie to w
    danym momencie może być trudne.

    PITy wysyłam elektronicznie od 2008.
    Program który używam (z braku czasu jeszcze nie pobrałem tegorocznej
    wersji) chyba nie pozwala poza PITami wypisywać zbyt wielu innych
    papierów. Na pewno (kilka lat temu) jakieś tam pozwalał, ale potem tylko
    wydruk a nie wysłanie.
    Czyli pierwszy próg - czy jest coś co pozwala wypełnić elektronicznie i
    wysłać - nie mogę być pewien, czy poszukiwanie nie zajmie mi tylko czasu
    i nic z tego nie będzie. Jeśli to co piszesz ma oznaczać, że to się na
    pewno da - to jest to jakaś informacja.

    Dalej może się okaże, że nie da się podpisać (jak PITy) wynikiem z
    zeszłego roku tylko trzeba będzie zgłębić temat profilu zaufanego -
    kolejna bariera.

    Na dokładkę papieru nie składam ja tylko syn - więc trzeba by jeszcze
    jego w to wprowadzić, a jak on wpada do nas na weekend to ma tzw.
    'kalendarz' zapełniony i z trudem udało mi się złapać go aby podpisał te
    SD-Z2.

    Poza tym miałem nadzieję, że w jakimś trybie sanitarnym uda mi się
    pogadać w US z żywym człowiekiem. To był chyba najważniejszy powód dla
    którego chciałem pojawić się w US osobiście (po raz pierwszy od iluś
    lat). Ale wpuścili mnie tylko do przedsionka i pokazali szparę do
    wrzucania papierów.

    Moje doświadczenie jest takie, że oficjalnie to mi np. powiedzą, że jak
    z powodu tego, że PITa nie da się wypełnić tak, aby mu się wszystkie
    obliczenia zgadzały to mam wysyłać co roku do naczelnika osobne pismo (i
    pani twierdziła, że nie da się elektronicznie). Ale na gębę to się
    dowiedziałem, że jak w jedynym miejscu, gdzie można kilka słów napisać
    napiszę skąd się bierze to, że w polu, gdzie piszą, że ma być suma
    pól... to u mnie nie jest suma tych pól to choć to pole nie jest do tego
    i nie powinni tego akceptować to przymykają na to oko i w ten sposób
    uniknąłem wysyłania co roku tego pisma albo dostarczania go osobiście.

    Oficjalne stanowisko już poznałem (załączyłem do pierwszego posta) -
    każdy przelew na osobnym druku SD-Z2. Liczyłem, że ktoś mi powie, że
    teoretycznie tak, ale w praktyce jak zrobię tak a tak to przejdzie.

    kilka miesięcy temu ktoś mi na innej grupie napisał, że jak
    comiesięcznie pomagał córce spłacać kredyt to po konsultacjach wyszło,
    że musiała mniej więcje raz na rok wysyłać SD-Z2. Z tego mi wychodzi, że
    przez pół roku zbierała się kwota 9000, potem było pół roku na wysłanie
    i po tym czasie zapewne zgłaszała przelewy z całego roku aby liczenie
    zacząć od zera. Ja wypisałem SD-Z2 według tego założenia. Wydawało mi
    się, że wszystko wiem, oprócz tego jaką wpisać datę nabycia i o to się
    głównie zapytałem i mi namieszali.

    U mnie w domu wieczorem to jest zazwyczaj już po północy i jestem raczej
    wykończony. Teraz jest 21:56 i przed wyjściem z pracy rzuciłem okiem co
    słychać w Usenecie. Zaraz idę do domu. Jakaś kolacja, może coś
    poprasuję, coś pozmywam i będzie północ.

    P.G.