  • Data: 2021-05-28 16:38:38
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.05.2021 o 12:27, J.F pisze:

    > Tzn konkretnie jak?

    Tzn normalnie.
    Mam ci to rozpisać na kontach księgowych? Serio?

    > skorygowales na "przychodem" przeciez.

    Ogarnij się.
    Co skorygowałem i jakim przychodem?
    "wartość magazynową w koszt" - wartość magazynową czego i w jaki koszt?
    "poprzednio była zyskiem" - co POPRZEDNIO było zyskiem (jakim znowu
    zyskiem? Skąd tam zysk? litości...)
    I skąd ci się tam jakieś korekty wzięły?
    Ręce opadają.

    https://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rach
    unkowe/53483,Jak-ujac-i-wyceniac-w-ksiegach-material
    y.html
    U masz również rozpisane to na kontach księgowych.

    > A jak w styczniu zaksieguje ten wyrob w przychody

    Wyrób w przychody? O czym ty bredzisz?

    > po cenie 9 tys, albo
    > 11 tys, to co mam zaksiegowac w lipcu przy sprzedazy?

    To w lipcu księgujesz sprzedaż czyli przychód. Dopiero w lipcu masz
    przychód. Czego nie rozumiesz? Jakim cudem w przychody chcesz coś
    księgować w styczniu?

    Bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Pewnie znowu mylisz pojęcia i dlatego nie potrafisz napisać konkretnie o
    co ci chodzi.

    > Tak czy inaczej - wypadaloby co miesiac podsumowac przychody i
    > rozchody magazynowe.

    Wypadałoby? Serio?
    Człowieku, żeby wyliczyć podatek za dany miesiąc MUSISZ wyliczyć
    przychody za dany miesiąc. I wartość SPRZEDANEGO towaru żeby poznać koszty.
    A to, że przy okazji zmienia ci się WARTOŚĆ magazynu, to nie znaczy, że
    musisz co miesiąc rozliczać magazyn.

    > I moze sprawdzic wartosc w/g programu
    > magazynowego, czy innej ewidencji.

    Może jest bardzo daleko od "trzeba rozliczać".
    Trzeba, to raz na koniec każdego okresu obrachunkowego.

    > A raz do roku zrobic jeszcze inwentaryzacje. Lub czesciej.

    LUB CZĘŚCIEJ jest bardzo daleko od TRZEBA CO MIESIĄC.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr