-
Sponsoring za usługi reklamowe a koszty podatkowe
... następuje obciążenie kosztów podatkowych. Sponsoring uznawany jest za formę reklamy, której przedmiotem jest firma i jej produkty. Sponsorowanie kształtuje pozytywny ... podniesienia prestiżu sponsora, a w konsekwencji dążą do zwiększenia przychodu firmy. Dlatego też wydatki ponoszone przez sponsora w zamian za zamieszczenie znaków firmowych można ...
-
MF: Usługi gastronomiczne w koszty podatkowe firmy
... zmiany regulacji dotyczących reprezentacji i reklamy, wprowadzonej od 2007 r., jest uznanie wszystkich wydatków na reklamę (prowadzoną w sposób publiczny lub niepubliczny) za koszty uzyskania przychodów oraz wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, do których w szczególności zostały zaliczone wydatki poniesione na usługi ...
-
Tajemnica handlowa a koszty podatkowe firmy
... dokumenty, z których wynikać będzie, że wydatek udokumentowany tą fakturą w istocie dotyczył reklamy spółki, a nie tylko działalności marketingowej. Poza omawianymi wydatkami (reklama) ma to nawet większe znaczenie: Przykład Podatnik poniósł wydatki na tajne badania rozwojowe, które rozpoznał, jako koszt pośredni, służący zachowaniu źródła ...
-
Odzież dla pracowników a koszty podatkowe
... reprezentacyjnym, charakterystycznej bądź wyróżniającej działalność podatnika, wydatki na zakup takiej odzieży są kosztem uzyskania przychodów, ale tylko w ramach limitu (0,25% przychodu) na koszty reprezentacji i reklamy" orzekł w wydanym wyroku z 15 września 1999 r. NSA w Gdańsku (I SA/Gd 1712/97). "Wydatki na zakup odzieży mogą stanowić koszty ...
-
Marketing czyli reprezentacja i reklama w kosztach podatkowych
... FSK 1140/16). Działania marketingowe, czyli reklama i reprezentacja w kosztach Co do zasady wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. ... ? Komplikacje powoduje konieczność oceny wydatku i zakwalifikowania go do kosztów „reklamy” bądź „reprezentacji”, a także weryfikacji możliwości zaliczenia takiego nakładu do kosztów ...
-
Gadżety z logo firmy a koszty podatkowe
... do masowego odbiorcy. Spółka kwalifikuje te wydatki jako wydatki o charakterze reklamowym. Wobec braku definicji pojęcia reklamy w ustawie o podatku dochodowym również w tym miejscu ... wskazać w tym przypadku kwotę granicy cenowej i przyjąć, że wydatki poniżej np. 50 zł są to wydatki o niższej wartości) wydawanych masowym klientom, trudno raczej ...
-
Sponsoring a podatki
... . Biorąc powyższe pod uwagę, wydatki sponsora na rzecz sponsorowanego należy kwalifikować dla celów podatkowych, tak jak wydatki na zakup innych usług reklamowych, ... tych samych zasadach, co świadczenie usług reklamowych: (...) wszystkie formy reklamy pośredniej i sponsoringu, jak również nieodpłatnej dystrybucji przynoszą te same rezultaty/efekty ...
-
Nowelizacja ustawy o VAT - co powinieneś wiedzieć
... W wyniku tych zmian wydatki na reklamę zaliczane będą do kosztów podatkowych w pełnej wysokości, bez względu na charakter reklamy. Wydatki określone przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy nadal będziesz mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Do kosztów podatkowych będą także podlegały zaliczeniu wydatki poniesione przez pracodawcę na ...
-
Podatki 2007: jakie zmiany dla firm
... , zakup żywności oraz napojów, także alkoholowych. W nowelizacji zrezygnowano z dotychczasowego rozróżnienia reklamy publicznej i niepublicznej. Zlikwidowano też limit 0,25 proc. przychodów wydatków na reklamę niepubliczną. W wyniku zmian wydatki na reklamę zaliczane będą do kosztów podatkowych w pełnej wysokości, bez względu na charakter reklamy.
-
Czego nie zaliczymy do kosztów podatkowych prowadząc bloga?
... podatkowy w takim stanie faktycznym uznał, że „(...) wydatki ponoszone będą w celu napisania interesujących recenzji bądź artykułów. Wnioskodawca będzie uzyskiwał przychód z tytułu dzierżawy strony internetowej, na której umieszczane będą reklamy, a nie z tytułu prowadzenia blogów. Zatem wydatki związane z prowadzeniem bloga …...pl, …...pl i …..net ...
-
Klub sportowy: sponsoring w kosztach firmy
... pomoc będzie mieć formę pieniężną, a przedsiębiorca otrzyma jej ekwiwalent w postaci reklamy (na przykład na koszulkach klubowych, boisku, biletach czy plakatach), będzie ... uzyskuje określone umową usługi reklamowe. W zamian zobowiązuje się ponieść określone wydatki lub przekazać rzeczy albo świadczyć usługi, które będą służyć działalność ...
-
Przekazanie towarów na cele reklamowe
... spory budzą zasady opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów na cele promocji, reklamy oraz reprezentacji. Zdaniem specjalistów oraz sądów administracyjnych przekazania takie - ... Podatek dochodowy Na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych wydatki na wyprodukowanie towarów stanowiących prezenty reklamowe mogą stanowić koszty ...
-
Ugoda sądowa i nie tylko a koszty podatkowe firmy
... . Zakres tego przepisu obejmuje nie tylko wydatki związane z rzeczywiście osiągniętymi przychodami, ale również wydatki poczynione na poczet zamierzonych przychodów. Ponadto kwota ta ... spółki, zamówił w jej imieniu usługę reklamową polegającą na publikacji reklamy spółki w kolejnych numerach jednego z czasopism. Pracownik nie był upoważniony ...
-
Zmniejszamy PIT za 2015 r.: leasing operacyjny i umowa sponsoringu
... taką część wydatku na sponsoring, która jest równa uzyskanej w zamian wartości reklamy jego firmy. Umowa sponsoringu to umowa wzajemnie zobowiązująca. W zamian za finansową ... przełoży się na zwiększone przychody. Można zatem powiedzieć, że wydatki na sponsoring to tak naprawdę wydatki na reklamę. Stąd ważne, aby przedsiębiorca odróżniał je od ...
-
Kiedy koszty podatkowe należy rozliczać w czasie?
... do zadań zleceniobiorców należało: a) prowadzenie aktywnej reklamy; b) ofertowanie usług najmu; c) przeprowadzanie spotkań biznesowych wraz z ... wynagrodzeń succes fee, jak i zryczałtowanych. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał przedmiotowe wydatki za pośrednie koszty uzyskania przychodu, związane ogólnie z działalnością gospodarczą ...
-
Kabina dla palaczy a koszty firmy
... on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik), ... prowadzi działalność gospodarczą w wielu branżach głównie w zakresie handlu i reklamy. Spółka zamierza zakupić kabinę dla palaczy i ustawić ją w wynajmowanym ...
-
Spotkania biznesowe: usługi cateringowe z odliczeniem VAT
... się do generowania przez podmiot obrotu. Najczęściej do wydatków mających pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Podkreślić należy, iż ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku ...
-
Prezenty świąteczne od firmy. Kiedy można zaliczyć w koszty firmowe i kto musi zapłacić podatek?
... reklamą firmy), typu obdarowanego podmiotu oraz wartości prezentu. Przedsiębiorca może ująć w kosztach uzyskania przychodu wydatki na upominki w zależności od tego, czy są to koszty reprezentacji, czy reklamy. Koszty reprezentacji to wszelkiego rodzaju działania, które zmierzają do wykreowania oraz utrwalenia pozytywnego wizerunku podatnika ...
Tematy: prezenty dla pracowników, nieodpłatne przekazanie towarów, prezenty dla klientów, podatek dochodowy, nieodpłatne świadczenia, przychody z nieodpłatnych świadczeń, prezenty świąteczne, świadczenia rzeczowe, przychód pracownika, prezenty, darowizna, obowiązek podatkowy, koszty firmy, koszty reprezentacji, reprezentacja i reklama, koszty reklamy -
Nowa Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów
... zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z reprezentacją i reklamą. Obecnie wydatki na reklamę zaliczane są do kosztów w pełnej wysokości ... nie stanowiły bowiem koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 porc. przychodów, z wyjątkiem reklamy przeprowadzanej w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny ...
-
Kawa z klientem: VAT należny i podatek dochodowy
... prawnych (Dz. U. z 2000 r. nr 54, poz. 654 ze zm.) są niestanowiące reklamy każde działania podatnika - przedsiębiorcy, mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku i prestiżu firmy, ... koszty usług gastronomicznych, zakupu żywności oraz napojów, w tym alkoholowych, to wydatki poniesione na wymienione cele, nie mogą stanowić kosztu uzyskania ...
-
Artykuły spożywcze w firmie: rozliczenie VAT
... się do generowania przez podmiot obrotu. Najczęściej do wydatków mających pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Jak wynika z wniosku, wszystkie opisywane w stanie faktycznym przekazania oraz zużycia ...
-
Reklama w internecie: przychody z najmu czy umowy zlecenie?
... , wynagrodzenie z tytułu udostępniania przez Wnioskodawcę innym podmiotom miejsca na reklamy na własnych stronach internetowych, o ile nie jest uzyskiwane w ... w art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy. Do kosztów uzyskania przychodów zalicza się wydatki faktycznie poniesione, spełniające kryteria określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Ponadto Wnioskodawca, stosownie ...
-
Prowadzenie video bloga z ograniczonymi kosztami uzyskania przychodu
... na której będzie prowadzony blog, jest serwis X., gdzie dochód przynosiłyby mu reklamy wyświetlane na filmach. Wnioskodawca zadał pytanie, czy zakup przedmiotów ... wniosku zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa uznać należy, że wydatki związane z prowadzeniem bloga nie spełniają przesłanek przyczynowo - skutkowych, o których mowa w art. 22 ...
-
Odliczenie VAT od miejsca parkingowego
... się do generowania przez podmiot obrotu. Najczęściej do wydatków mających pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Podkreślić należy także, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku ...
-
Zmiana profilu działalności: korekta VAT od inwestycji w nieruchomości
... do generowania przez podmiot obrotu. Najczęściej do wydatków mających pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Należy wskazać, że uprawnienie do odliczenia podatku naliczonego podatnik może zrealizować ...
-
Zagraniczny VAT od sprzedaży jest przychodem podatkowym?
... zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż ... zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi przepisami, od nieodpłatnie przekazanych towarów, ...
-
Zwrot VAT a brak czynności opodatkowanych
... terytorium innego kraju (czyli np. wewnątrzwspólnotowe usługi transportowe, usługi doradcze, reklamy i inne świadczone na rzecz kontrahentów zagranicznych). Jeżeli zatem w danym ... opodatkowane w kraju, w którym nabywca posiada siedzibę. W tym miesiącu poniósł on także wydatki na towary i usługi, od których odliczył podatek VAT. W takiej sytuacji ...
-
Prezent dla klienta a rozliczenie PIT i VAT
... 10 zł. Z kolei w zakresie podatku dochodowego należałoby się zastanowić, czy omawiane wydatki nie są reprezentacją. Koszty reprezentacji nie stanowią kosztów uzyskania przychodu. W myśl art ... sytuacji. Bardzo często mogą być to koszty reklamy, jeżeli gadżety zawierają informację reklamową. Wydatki te mogą być również wydatkami na promocję sprzedaży ...
-
Kiedy podatek jest kosztem uzyskania przychodów
... o podatku dochodowym od osób fizycznych, kosztem uzyskania przychodu określa się wydatki ponoszone w celu uzyskania przychodu lub utrzymania źródła przychodów. Następnie o otrzymaną ... lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy oraz od nieodpłatnie przekazanych towarów w przypadku gdy wyłącznym ...
-
Artykuły spożywcze na spotkaniu: rozliczenie VAT
... funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości. Najczęściej do wydatków mających pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego itp. Pośredni związek nabywanych towarów i usług z działalnością wystąpi, gdy wiążą się ...
-
Spłata (prywatnego) kredytu: odsetki a koszty firmy
... z nimi przychód. Do tego rodzaju kosztów zalicza się m.in. koszty ogólnego zarządu, koszty administracyjne, wydatki na utrzymanie obiektów, obsługę prawną, ubezpieczenie, świadczenia na rzecz pracowników, koszty promocji i reklamy. Przy ustalaniu kosztów uzyskania przychodów, każdy wydatek - poza wyraźnie wskazanym w ustawie - wymaga indywidualnej ...
-
W 2014 r. ulga remontowa tylko w ramach praw nabytych
... młodych ludzi mówi, że osoba fizyczna, która przed dniem 1 stycznia 2014 r. poniosła wydatki na zakup materiałów budowlanych, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 2005 r. ... — wyłącznie elementy izolacyjne dla Budownictwa 71 ex 27.40.24.0 Reklamy świetlne, podświetlane tablice i znaki informacyjne i podobne — wyłącznie tablice i gabloty ...
-
Prezenty świąteczne: koszty dla firmy ale z podatkiem dochodowym?
... ), czy wydatek ten będzie można uznać za wydatek marketingowy (koszt reklamy), czy za koszt reprezentacji. Kiedy prezenty to wydatek reprezentacyjny? W ... znakami identyfikacyjnymi (firma, logo) przedsiębiorcy – mówi doradca podatkowy GRUPY Leader. W przeciwnym wypadku – wydatki te, jako koszty reprezentacji – nie będą podlegały zaliczeniu do kosztów ...
-
Budowa mieszkania służbowego z odliczeniem podatku VAT?
... z osiąganymi przez niego przychodami. Najczęściej do wydatków mających pośredni wpływ na wykonywanie czynności opodatkowanych zalicza się koszty reprezentacji i reklamy, wydatki związane z udziałem w targach, konferencjach, koszty doradztwa podatkowego, itp. System odliczeń podatku oznacza całkowite uwolnienie przedsiębiorcy od obciążeń z tytułu ...
-
Jak bloger płaci podatek dochodowy z prowadzenia bloga?
... pieniądze blogerom. A są to przede wszystkim zamieszczane na blogu reklamy czy uczestnictwo w programach partnerskich i innych akcjach marketingowych. Przychodu takiego ... restauracji (później zrecenzowanego) spotka się z ich kwestionowaniem przez organy podatkowe. Wydatki te dotyczą bowiem (ich zdaniem) sfery prywatnej blogera, a nie uzyskiwania ...