    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Wed, 14 Apr 2021 22:50:10 +0200

    W dniu 2021-04-14 o 22:03, Piotr Gałka pisze:

    > Czyli pierwszy próg - czy jest coś co pozwala wypełnić elektronicznie i
    > wysłać - nie mogę być pewien, czy poszukiwanie nie zajmie mi tylko czasu
    > i nic z tego nie będzie. Jeśli to co piszesz ma oznaczać, że to się na
    > pewno da - to jest to jakaś informacja.

    Na pewno się da, bo to robiłem.
    https://www.podatki.gov.pl/pcc-sd/sd/e-deklaracje-sd
    /formularze-sd/
    Ale widzę, że może być problem z autoryzacją - ja podpisywałem
    elektronicznie.

    > Dalej może się okaże, że nie da się podpisać (jak PITy) wynikiem z
    > zeszłego roku tylko trzeba będzie zgłębić temat profilu zaufanego -
    > kolejna bariera.

    Aż dziwnie, że jako przedsiębiorca nie masz niczego zaufanego,
    ja mam ale nie używam - wszędzie wchodzę podpisem.
    (jedynie do BDO jest łatwiej zaufanym)

    > Na dokładkę papieru nie składam ja tylko syn - więc trzeba by jeszcze
    > jego w to wprowadzić, a jak on wpada do nas na weekend to ma tzw.
    > 'kalendarz' zapełniony i z trudem udało mi się złapać go aby podpisał te
    > SD-Z2.

    Niech sam zrobi papierki, a Ty tylko sprawdź :-)

    > Poza tym miałem nadzieję, że w jakimś trybie sanitarnym uda mi się
    > pogadać w US z żywym człowiekiem. To był chyba najważniejszy powód dla
    > którego chciałem pojawić się w US osobiście (po raz pierwszy od iluś
    > lat). Ale wpuścili mnie tylko do przedsionka i pokazali szparę do
    > wrzucania papierów.

    To można było przewidzieć.

    > Ja wypisałem SD-Z2 według tego założenia. Wydawało mi
    > się, że wszystko wiem, oprócz tego jaką wpisać datę nabycia i o to się
    > głównie zapytałem i mi namieszali.

    Zamknij okresy kwotami na te 9tys hakiem kwoty wolnej,
    a na resztę naucz się klikać po każdym przelewie
    ( i tak będziesz musiał załączyć potwierdzenie)
    albo unikaj przekazywania przelewem.

    > U mnie w domu wieczorem to jest zazwyczaj już po północy i jestem raczej
    > wykończony. Teraz jest 21:56 i przed wyjściem z pracy rzuciłem okiem co
    > słychać w Usenecie. Zaraz idę do domu. Jakaś kolacja, może coś
    > poprasuję, coś pozmywam i będzie północ.

    Taki zaganiany człowiek pewnie zarabia dobrze,
    to może zapłacić jakiemuś fachowcowi, żeby to ogarnął :-)