  • Data: 2021-07-28 18:08:13
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo Ci dziękuję za merytoryczną i szczegółową odpowiedź.

    Jak śledzisz moje boje to wiesz, że ja tej pierwotnej korekty (i tej kasy) nie
    chciałem od początku.
    Łudziłem się, że da się ją "anulować". No i przez to się sprawa mocno pogorszyła.

    Reasumując: pierwotną (prawidłową?) korektę ("rabat") mam zaksięgowaną.
    Pierwotna też nie zawierała kwot z oryginalnej FV. No, ale była bardziej jasna no i
    odnosiła się do nr FV.
    https://i.ibb.co/kXx7sCL/korekta1a.jpg

    Co robić z tą tabelką ("korektą do korekty").
    Uznać, że nie jest to prawidłowa korekta?
    Nie odsyłać (miałem za godzinę iść na pocztę i wysłać - dzięki, że napisałeś ;)
    i nie księgować.

    Ewentualnie mogę im napisać, te paragrafy/argumenty, które przytoczyłeś.
    Tylko nie wiem czy mi nie wystawią wtedy nowej korekty (lub korektę do korekty do
    korekty).
    No i co jeśli oni to jednak wrzucą do JPK za lipiec - a ja nie.

    Dlatego pytałem Was czy mam ogólnie obowiązek zaksięgować "korektę" (jak mi "obniża"
    podatki).

    Tak wiem, że kwota jest śmieszna i ona mnie nie obchodzi.
    Więc proszę pomińmy w rozważaniach kwotę ;)

    > Dane zawarte w FAKTURZE (a nie KOREKCIE)
    > Art. 106e.

    Dziękuję za przytoczone paragrafy i dogłębne wyjaśnienie.

    > To jest to wbrew ustawie o VAT.
    > W ustawie VAT jest jasno napisane jakie dane powinna zawierać korekta.
    > I właśnie do tej ustawy powinieneś był zajrzeć, zanim znowu zacząłeś
    > opisywać swoje boje.

    Zajrzę poczytam. Niestety nie potrafię swobodnie się poruszać po ustawach.

    > Podsumowując.
    > Walczysz z tym już chyba ze dwa miesiące, zamiast poświęcić godzinę na
    > rozwiązanie problemu (wszystkie informacje łącznie z przepisami są
    > dostępne w internecie do wyszukania w ciągu kilku sekund).

    Przepisy oczywiście są dostępne, ale ich prawidłowe zinterpretowanie, a tym bardziej
    rozwiązanie problemu
    to daleka droga.

    Mogę im napisać, że ta korekta (do korekty) jest niezgodna z ustawą VAT
    i jej po prostu nie przyjąć / nie zaksięgować. Czekając na ich ruch.

    Ewentualnie mogę im napisać, że możemy zrezygnować z tej korekty (jak mają problem z
    jej wystawieniem)
    i zostawić tę rekompensatę. Choć pewnie pisanie tego im teraz nie ma sensu i jeszcze
    bardziej pogorszy sprawę ;)

    Niestety z nimi kontakt jest kiepski więc nie da się porozmawiać z ich księgową i
    wypracować jakeś stanowisko.
    Wszystko przez kilku pośredników (za każdym razem piszesz z innym człowiekiem z
    helpdesku) i nie wiadomo
    czy w ogóle moje wiadomości trafiają kiedykolwiek do księgowości.

    Jeszcze raz dziękuję i przepraszam wszystkich, że zawracam Wam głowę tym problemem.
    Serio mnie to wkurza dokumentnie - przez to swoją frustrację wylewam częściowo tutaj.