  • Data: 2021-05-27 13:07:33
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 May 2021 21:29:41 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > Jaką dziwną? sp.j.

    > Jak coś kupuję (np zapłacę KK ubezpieczenie za samochód) to potem
    > dostaję odpowiedni przelew z firmy.
    > No i bank nawet dostając wyciąg z mojego konta to nie wie czy ten
    > przelew to jest mój przychód czy tylko zwrot jakichś kosztów.
    > Ta zapłata za ubezpieczenie to jest jedyne co mi się kojarzy jako taki
    > większy wydatek, ale oni mogą tego nie wiedzieć i nie są w stanie ocenić
    > jaka część przelewów z firmy to faktycznie mój dochód z jaka nie.
    > Myślę, że takie jest źródło nie lubienia sp.j. przez banki.

    Ale przeciez to jest calkiem normalne.
    Moge pracowac w s.a. i dostawac na konto:
    -pensje, premie, ewiwalent za cos,
    -zwrot kosztow za wydatki na rzecz pracodawcy - zakupy drobne i
    srednie, delegacje, kilometrowke,
    -zaliczki na wydatki ?
    -odszkodowania, wyroki,

    -dywidendy, zwroty udzialow itp ..

    Jedyny problem dla banku, to jak Piotr Galka dostanie przelew
    od
    Piotr Galka, Jan Nowak, Adam Kowalski sp. j.

    Dochod czy przelew wlasny? :-)

    Zaraz ... a co macie w banku - sp.j. czy nic, bo czytam - nie ma
    osobowosci prawnej ...

    > W sp.j odpowiadamy całym swoim majątkiem.
    > Wiceprezes w sp.z.o.o. ma jeszcze większą odpowiedzialność? :)

    Tez calym majatkiem w niektorych sytuacjach.
    Chodzilo mi o to, ze zarzad sp. z o.o. wcale nie ma o.o.

    Ale ... taka ostatnia moda - ubezpieczenie czlonkow zarzadu.
    Skladke moze placic spolka.
    I ... spolka moze miec z tego zysk, jak zarzad narobi szkody
    przekraczajacej jego majatek.

    J.