  • 60. Data: 2015-03-26 17:40:28
    Temat: Re: Bezrobotny wykonawca
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > dostanie rachunekdo zapłaty.

    Powaznie?
    Słyszałes o takiej sytuacji?

  • 62. Data: 2015-03-26 17:47:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.03.2015 o 17:40, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > No i?
    > Kto konkretnie do nas przyjezdza?

    Nazwiskami?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Turystyka_medyczna

    Do Polski przyjeżdżają pacjenci z krajów wysoko rozwiniętych gospodarczo
    Unii Europejskiej, szczególnie Wielkiej Brytanii, Niemiec i Danii.

    https://www.tourmedica.pl/artykuly-medyczne/turystyk
    a-medyczna-w-polsce/

    W krótkim czasie Polska stała się ważnym ośrodkiem dla światowej
    turystyki medycznej. Można zaryzykować stwierdzenie, że niedługo będzie
    liderem w Europie Środkowej - już teraz plasuje się w czołówce, tuż za
    Węgrami i Czechami. Na korzyść Polski przemawia fakt, że jest większym i
    bardziej niż konkurenci zróżnicowanym krajem, mającym dużo lepsze
    perspektywy rozwoju. Za przykład może posłużyć zainteresowanie
    Amerykanów polskimi implantologami.

    http://polandmedicaltourism.com/pl/turystyka-medyczn
    a.html

    itp.

  • 63. Data: 2015-03-26 21:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Nazwiskami?

    A co... Jak głupio to na maksa...

> [...]
    > bardziej niż konkurenci zróżnicowanym krajem, mającym dużo lepsze
    > perspektywy rozwoju. Za przykład może posłużyć zainteresowanie

    Ale mowa była o panstwowej słuzbie zdrowia a nie o płatnej, prywatnej.
    W płatnej, prywatnej to chyba nie ma nic złego, ze się eksportuje usługi?

  • 64. Data: 2015-03-27 05:44:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.03.2015 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...
    > A co... Jak głupio to na maksa...

    Ale po co ja mam się zniżać do głupoty?

    > Ale mowa była o panstwowej słuzbie zdrowia a nie o płatnej, prywatnej.

    To przecież ci sami medycy...

    > W płatnej, prywatnej to chyba nie ma nic złego, ze się eksportuje usługi?

    No ale mowa była o niesprawdzaniu posiadania ubezpieczenia, czyli o
    otwarciu niepłatnej na wszystkich. Nie podam przykładów na niepłatną, bo
    jest sprawdzana. One się pojawią, jak przestanie być sprawdzana.

  • 65. Data: 2015-03-27 07:54:50
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.03.2015 o 05:44, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > otwarciu niepłatnej na wszystkich. Nie podam przykładów na niepłatną, bo
    > jest sprawdzana. One się pojawią, jak przestanie być sprawdzana.

    A ja podam przykład na publiczną: znajomi z Singapuru już drugie dziecko
    jadą rodzić w PL.

    Znajomi znowu z UK na ile mogą, leczą się w Polsce, bo mówią że ta
    tragedia w szpitalach która u nas jest, to jest przedsionek piekła
    który jest UK.

    p. m.

  • 66. Data: 2015-03-27 08:29:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-27 05:44, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No ale mowa była o niesprawdzaniu posiadania ubezpieczenia, czyli o
    > otwarciu niepłatnej na wszystkich. Nie podam przykładów na niepłatną, bo
    > jest sprawdzana. One się pojawią, jak przestanie być sprawdzana.

    Jak już chyba ustaliliśmy uprawnienia do bezpłatnej opieki zdrowotnej
    może mieć każdy: poczynając od kloszarda z Dworca Centralnego w DC
    (rejestracja w UP lub zadania zlecone gminy), poprzez dzieci do 18 roku
    życia (lub uczące się do 25 roku), pracowników, emerytów, etc objętych
    opieką zdrowotną ustawowo. A kończąc na "niebieskich ptakach", że tak
    się odwołam do nomenklatury PRL-owskiej, którzy rejestrują się w UP
    wyłącznie po to, ażeby mieć uprawnienia.

    Tak więc system w zasadzie wyłapuje (jeśli kogokolwiek wyłapuje) tylko
    tych, co to nie wiedzieli jak/zapomnieli załatwić formalności.

    No to sorry ale nikt mnie nie przekona że to są racjonalnie wydane
    pieniądze ...

    Zgaduję, że taniej byłoby ustawowo zapewnić opieką każdemu bez
    odprawiania różnego rodzaju guseł.

    I zdaje się, że był nawet taki pomysł ażeby w UP rejestrować się niejako
    do ubezpieczenia zdrowotnego i składać oświadczenie, że nie jest się
    zainteresowanym podjęciem pracy.

    Czy ktoś wie co się stało z tym całkiem zdroworozsądkowym projektem?

    Piotrek

  • 67. Data: 2015-03-27 09:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Ale po co ja mam się zniżać do głupoty?

    Nie wiem, ale juz zapytałeso nazwiska, wiec nie wiem czy pytanie nie jest
    post factum...

    > To przecież ci sami medycy...

    Ale inne finansowanie...

    > No ale mowa była o niesprawdzaniu posiadania ubezpieczenia, czyli o
    > otwarciu niepłatnej na wszystkich. Nie podam przykładów na niepłatną,
    > bo jest sprawdzana. One się pojawią, jak przestanie być sprawdzana.

    Nie sprawdzanie posiadania ubezpieczenia a obsługiwanie wszystkich jak leci
    (z obcokrajowcami włącznie) to sa dwie zupełnie rózne sprawy.
    Naprawde nie masz pomysłu jak to by mogło działac zeby zlikwidowac ten cały
    urzedniczo-rejestracyjny motłoch a jednoczesnie zeby nie pojawił sie
    problem o ktorym piszesz?

  • 68. Data: 2015-03-27 11:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...na.berdyczow.info ...

> [...]
    > zainteresowanym podjęciem pracy.
    >
    > Czy ktoś wie co się stało z tym całkiem zdroworozsądkowym projektem?

    To jest tylko posrednio zdroworozsadkowy pomysł.
    Bo on mowi: ubezpieczamy wszystkich ale i tak potrzebna nam horda
    urzedników zeby rejestrować.
    PO CO?!?! Chca zdublować baze pesel?

  • 69. Data: 2015-03-27 11:23:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-27 11:00, Budzik wrote:
    > To jest tylko posrednio zdroworozsadkowy pomysł.
    > Bo on mowi: ubezpieczamy wszystkich ale i tak potrzebna nam horda
    > urzedników zeby rejestrować.
    > PO CO?!?! Chca zdublować baze pesel?

    To miało być "pacaneum" na aktualną sytuację w UP.

    IMHO docelowo ubezpieczenie zdrowotne powinni po prostu zniknąć jako, że
    jest ono funkcją PDOF.

    Tak więc zdecydowanie taniej byłoby przełożyć stosowny % z jednej
    dziurawej kieszeni do drugiej w chwili wpłynięcia rzeczonego podatku, a
    nie zatrudniać rzeszę urzędników, których praca - z całym szacunkiem - w
    rzeczywistości do niczego nie jest potrzebna.

    Piotrek

  • 70. Data: 2015-03-27 12:46:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Mar 2015, Budzik wrote:

    > No to na czym polega problem?
    > Export jest chyba ok?

    Korciło mnie, aby puścić wątek z tematen "nieuczciwi przedsiębiorcy",
    tylko nie mogłem się zdecydować gdzie (.prawo, .pregierz,... :>)

    No to tu sobie już "zużyję" temat.
    Eksport powiadasz. OK powiadasz. No nie wiem.

    Otóż to hasło, "nieuczciwi przedsiębiorcy", słyszałem dziś parę razy
    w dziennikach 1PR.
    Chodzi właśnie o *eksport*!
    Eksportują mianowicie ... leki.
    A nieuczciwość ma polegać zdaje się na tym, że wolą eksportować
    niż prowadzić "sprzedaz krajową", bo różnice cen sięgaja 3x.

    ICoMiPanNaToPowie?

    pzdr, Gotfryd