    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 15 Apr 2021 12:16:51 +0200

    W dniu 2021-04-14 o 22:50, cef pisze:

    > Aż dziwnie, że jako przedsiębiorca nie masz niczego zaufanego,
    > ja mam ale nie używam - wszędzie wchodzę podpisem.
    > (jedynie do BDO jest łatwiej zaufanym)

    Z tego wnioskuję, że profil zaufany i podpis to dwie różne rzeczy.
    Prawda?
    Myślę, myślę i nie mogę wykombinować co to BDO.

    Jestem 'przedsiębiorcą', ale nie jednoosobowym (użyłem '' bo jakiś
    ekonomista mi kiedyś powiedział, że to my robimy to właściwie jest forma
    samozatrudnienia a nie przedsiębiorczości). Mnóstwo tematów nad którymi
    trzeba zapanować wymusiło na nas silną specjalizację. Z trudem obrabiam
    swoje zadania - nie jestem w stanie wnikać w zadania wspólników, a
    papierologia to kto inny. Dlatego, nic zaufanego nie było mi potrzebne.
    Ja mam na głowie:
    - wybieranie nowych elementów (ostatnio masakra - zamawiasz scalak i
    dostajesz termin 2022),
    - projektowanie płytek (ostatnio zdarza się, że przeprojektowuję płytkę
    tylko dlatego, że jakiś niedostępny scalak trzeba zastąpić innym,
    pociąga to za sobą też nowe oprogramowanie, ale to już nie ja),
    - badania jakby podstawowe - np. wymyśliłem czujnik w którym niezbędne
    jest wykrywanie przesunięcia zbocza o 2 ns (aby to ogarnąć kupiliśmy
    nowy oscyloskop),
    - ciągłą konserwację naszego programu produkcyjnego - zazwyczaj kilka
    nowych wersji każdego miesiąca,
    - rozwiązywanie problemów z elementami u naszych producentów
    kontraktowych - czym zastąpić w moim projekcie coś, co zniknęło.
    - bycie na bieżąco, ze wszystkimi dyrektywami i normami. Od stycznia
    2021 norma EN-60950-1 przestała zapewniać domniemanie zgodności z
    dyrektywą LVD. O nowej (62368-1) wiem na razie tylko, że jest napisana
    według zupełnie innej koncepcji. Jeszcze nie zdążyłem jej przeczytać -
    to jest 350 stron niełatwego tekstu. Po pierwszym czytaniu 60950 (naście
    lat temu) niewiele z tego zrozumiałem. Jak napisałem na forum IEEE, że
    czytam, czytam i nic nie rozumiem to mi napisali: 'witamy w klubie :)'.
    A LVD to nie jedyna dyrektywa.

    > Niech sam zrobi papierki, a Ty tylko sprawdź :-)

    Marzenie ściętej głowy :)

    > To można było przewidzieć.

    Słyszałem o protestach pozamykanych restauratorów, branży beauty,
    siłowni, ale o protestach pozamykanych urzędów nie słyszałem więc
    sądziłem, że nie są pozamykane :)

    > Zamknij okresy kwotami na te 9tys hakiem kwoty wolnej,

    Nie całkiem zrozumiałem co nazywasz hakiem.

    > a na resztę naucz się klikać po każdym przelewie

    No bo jak pozostałe zgłaszam pojedynczo to okres 9 tys będzie tylko
    jeden - ten pierwszy.

    > ( i tak będziesz musiał załączyć potwierdzenie)

    a ja słyszałem, że potwierdzenia to dopiero jak sobie zażyczą, w
    komentarzach napisałem, że zgłoszenie dotyczy stu iluś przelewów - może
    nie będą chcieli być zawalani papierami.

    > albo unikaj przekazywania przelewem.

    I pomyśleć, że ktoś wymyślił przelewy aby ułatwić ludziom życie.

    > Taki zaganiany człowiek pewnie zarabia dobrze,

    Mi się wydaje, że ci co zarabiają dobrze to zazwyczaj nie są zaganiani i
    nie spędzają czasu w pracy tylko na rozrywkach.
    Najbardziej lubię jeździć na nartach, ale w całym swoim życiu byłem
    tylko tydzień na nartach za granicą - Dolomity.
    W 2006 zarobiliśmy raz trochę więcej i na rozliczeniu PIT według skali
    byliśmy do tyłu. W związku z tym od 2007 przeszliśmy na podatek liniowy.
    I co roku wychodziło, że przez ten liniowy jesteśmy do tyłu. Dopiero
    chyba w 2018 po raz pierwszy wyszło, że dzięki liniowemu jesteśmy ciut,
    cit do przodu, ale oszczędności na tym są na razie mniejsze niż straty w
    latach 2007-2017, a tu szykują nam Nowy Ład.

    Od zawsze (1988) zajmujemy się wyłącznie produkcją elektroniki. Czyli w
    sumie konkurujemy z chińczykami. To się nie może udać :)

    > to może zapłacić jakiemuś fachowcowi, żeby to ogarnął :-)

    Na takiego, który na pewno dobrze ogarnie, może być mnie nie stać :)
    Kolega od papierologii płaci fachowcowi zajmującemu się tego typu
    ogarnianiem od 20 lat. Ale jak pojawił się temat połowy VATu od
    wykupionego po leasingu samochodu (poruszałem ten temat chyba tu i ktoś
    mnie całkiem niesłusznie napadł - może Ty) to gość wiedział kompletnie
    źle. Po nakierowaniu przez nas ogarnął jak trzeba. Ale dwa miesiące
    później, jak już zacząłem wykonywać konkretne działania, znów wciskał
    koledze swoją starą, bezsensowną wersję, a ten do mnie z buzią, że to
    jak ja to robię nie ma żadnego sensu, bo tylko robimy mu robotę
    papierkową a nic na tym nie zaoszczędzimy. No i idiotyczny argument -
    facet niczym innym się nie zajmuje od 20 lat to wie. Musieliśmy sami
    wyszukać i wskazać konkretne zapisy aby gościa (po raz drugi) naprostować.
    P.G.