-
KSeF a cyberbezpieczeństwo: jak e-faktury wpłyną na bezpieczeństwo danych?
... . Szkolenie pracowników. Skuteczne wdrożenie KSeF będzie wymagało zorganizowania odpowiednich szkoleń dla pracowników. Tego rodzaju szkolenia mogą wydłużyć proces wdrożenia i wiązać się z pewnymi kosztami. Ryzyko błędów. Jak w przypadku wdrożenia każdego nowego systemu, również w przypadku KSeF wzrasta ryzyko popełniania błędów. Słabe przygotowanie ...
-
Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania a substancja ekonomiczna spółki zagranicznej
... dokonania a sposób działania był sztuczny (unikanie opodatkowania). Kluczową kwestią jest, że wdrożenie klauzuli do polskiego systemu podatkowego było konkretyzacją koncepcji zainicjowanej przez ... w kontekście międzypaństwowych konfiguracji optymalizacyjnych istnieje uzasadnione ryzyko pewnej nieskuteczności tej instytucji. Same organy podatkowe ...
Tematy: spółki zagraniczne, zagraniczne spółki kontrolowane, spółka zagraniczna, polska spółka zagraniczna, podmioty powiązane, optymalizacja podatkowa, podatek dochodowy od osób prawnych, podatek CIT, opodatkowanie podatkiem dochodowym, opodatkowanie CIT, unikanie opodatkowania, klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania, ordynacja podatkowa -
Pakiet VAT e-commerce czyli nowe zasady opodatkowania VAT w handlu
... kryzysowym dla gospodarki okresie dać przedsiębiorcom więcej czasu na przygotowanie się na wdrożenie nowych procedur, Unia przesunęła ten termin na 1 lipca 2021 r. Najważniejsze ... RODO (unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych), bo z obawy o wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych administrator gromadzonych danych przed ...
Tematy: limit sprzedaży wysyłkowej, sprzedaż wysyłkowa, transakcje wewnątrzwspólnotowe, wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru, opodatkowanie VAT, miejsce opodatkowania, czynności opodatkowane VAT, usługi elektroniczne, usługi telekomunikacyjne, rozliczenie świadczenia usług elektronicznych, rozliczenie VAT, VAT od usług elektronicznych, świadczenie usług, import usług -
Kodeks karny skarbowy: kiedy skorzystać z czynnego żalu?
... polegającego na …………………………… . Równocześnie oświadczam, że przy popełnieniu wyżej wymienionego czynu nie współdziałałem/łam z innymi osobami”. Wdrożenie procedur w przedsiębiorstwach może zmniejszyć ryzyko wykrycia nieprawidłowości w trakcie kontroli. „Procedura czynnego żalu jest stosowana skutecznie przez przedsiębiorców, kiedy wykryją ...
-
Optymalizacja podatkowa lekarstwem na kryzys gospodarczy
... ta z jednej strony generować ma korzyści, a z drugiej ograniczyć ryzyko i zagwarantować przedsiębiorcy poruszanie się w granicach przewidzianych przez ... nieograniczonego na ograniczony. Inne rozwiązania nie wymagają wielu skomplikowanych zmian, a ich wdrożenie nie jest tak czasochłonne. Należy tu wspomnieć, między innymi, o takich narzędziach, jak ...
-
Faktura pro-forma nie powoduje obowiązku w podatku VAT
... zniknął obowiązek umieszczania oznaczenia "Faktura VAT". Zmiana miała na celu wdrożenie dyrektywy Rady UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej w odniesieniu ... podstawę do wykazania należnego podatku VAT z tytułu sprzedaży? Istniało bowiem ryzyko, że nadgorliwe urzędy skarbowe mogą zażądać zapłaty podatku podwójnie, raz na podstawie ...
-
Jak wybrać solidne biuro rachunkowe dla swojej firmy?
... Przyspiesza on i ułatwia prowadzenie ksiąg rachunkowych, ale również zmniejsza ryzyko popełnienia błędu w trakcie ręcznego wprowadzania danych. Controling Nowoczesne biuro ... danych, które pozwolą na podjęcie racjonalnych decyzji przez zarząd oraz wdrożenie skutecznej strategii rozwoju. Właśnie ta możliwość stanowi przewagę konkurencyjną wobec ...
-
Prace rozwojowe w kosztach uzyskania przychodu
... prac rozwojowych należy uznać wszystkie wydatki na zaprojektowanie oraz wdrożenie nowego produktu, np.: przygotowywanie rysunków i planów, produkcja prototypów, wstępne testy i ... sprzedaży nowych produktów. W przypadku braku takiej dokumentacji, istnieje ryzyko, że organ podatkowy mógłby zakwestionować zakwalifikowanie kosztów prac rozwojowych ...
-
Transakcje na giełdzie bitcoin pod okiem GIIF
... w art. 43 ust. 2 ustawy katalog okoliczności wskazujących na wyższe ryzyko prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, takich jak m.in.: „nawiązywanie ... przechowywania dokumentów oraz informacji. Co więcej, przepisy nowej ustawy nakazują wdrożenie wewnętrznej procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałaniu praniu ...
-
Pusta faktura w podatku VAT i kodeksie karnym skarbowym
... się sytuacji prowadzących do uwzględniania w swoich rozliczeniach faktur, które w rzeczywistości w ogóle nie miały miejsca. W tym celu zaleca się wdrożenie procedur podatkowych minimalizujących ryzyko wystawienia lub otrzymania i rozliczenia pustej faktury VAT. Warto zatem, aby także pracownicy spoza branży księgowo-podatkowej zaznajomili się ...
-
Podatek u źródła od odsetek: daniny niekiedy można uniknąć
... dla własnej korzyści, w tym decydować samodzielnie o jej przeznaczeniu i ponosić ryzyko ekonomiczne związane z utratą tej należności lub jej części; nie być ... 2019 r. – zasady poboru podatku u źródła. Co zrobić? Dobrą praktyką rynkową jest wdrożenie w firmie odpowiednich procedur w zakresie podatku u źródła. Dogłębna analiza tematu zakończona ...
-
Transakcje z podmiotami powiązanymi i podatek u źródła na celowniku fiskusa
... rynkowych analiza ekonomiczna i należyte udokumentowanie transakcji dokonywanych z powiązanymi podmiotami. Ryzyko w zakresie VAT Jakkolwiek pojęcie „podmiotów powiązanych” powszechnie kojarzy się z kalkulacją ... rewizję ustaleń biznesowych z kontrahentami (wprowadzenie do umów tzw. klauzul „gross-up”) i wdrożenie wewnętrznych procedur w firmowych ...
-
Strategia podatkowa a tajemnica przedsiębiorstwa
... ograniczyć zakres informacji publikowanych w ramach Informacji o Strategii Podatkowej. Wdrożenie przemyślanych mechanizmów selekcji informacji podlegających publikacji jest przy ... Podatkowej i nie odnoszą się do kwestii kompletności podanych danych, jednak istnieje ryzyko, że przepisy te będą odczytywane w ten sposób, że Informacja o Strategii ...
-
Co zmienia nowelizacja ustawy AML w działaniu biur rachunkowych?
... nieruchomości. Dyrektywa AML V dotyczy instytucji, w których przypadku istnieje większe ryzyko prania brudnych pieniędzy bądź uczestniczenia w takich czynnościach. Ze względu na ... zgłaszania nietypowych lub nienaturalnie złożonych transakcji. Konieczne jest więc wdrożenie przewidzianych ustawą procedur, ewentualnie dostosowanie tych, które obecnie są ...
-
Usługi pośrednictwa w sprzedaży niekiedy bez podatku u źródła
... , • pomoc w podejmowaniu decyzji, • przekazywanie informacji zmniejszających ryzyko, • przygotowanie i przekazywanie informacji służących rozwiązaniu kompleksowych ... na nowo określa ten problem i identyfikuje jego przyczyny; 5. rozwiązywanie problemu i wdrożenie rozwiązania (lub nadzorowanie wdrożenia) – jest to bardzo ważny obszar działania; ...
-
Zaostrzenie kar dało efekt. Wykrywa się coraz mniej "lewych" faktur.
... też zwiększenia wykrywalności fikcyjnych faktur. Kluczowe znaczenie z pewnością miało wdrożenie kilka lat temu przez Ministerstwo Finansów systemu Jednolitego Pliku Kontroli ... fikcyjnych faktur są bardziej ostrożne i wystawiają je na niższe kwoty, aby minimalizować ryzyko wykrycia nieprawidłowości i dotkliwszej kary. Warto jednak zauważyć, że przy ...
-
Czy e-faktura działa?
... procesu fakturowania elektronicznego. E-faktury to kluczowy krok w kierunku efektywnego zarządzania dokumentami w firmach. Przyspieszają procesy, redukują ryzyko błędów i pozwalają zaoszczędzić znaczne środki. Wdrożenie obowiązkowego KSeFu niewątpliwie przyniesie ze sobą szereg korzyści zarówno dla biznesu, jak i administracji. Potwierdzają to ...
-
10 faktów o KSeF. Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o systemie e-Faktur
... z tego, jak dużym i czasochłonnym wyzwaniem może być dla nich wdrożenie tego systemu. Proces będzie wymagał modyfikacji sposobu obiegu dokumentów, metod przesyłania ... . mailem. Wszystkie faktury będą wystawiane w formacie XML, co zminimalizuje ryzyko wystąpienia problemów technicznych związanych z obsługą różnego rodzaju plików. Data wystawienia ...
-
KSeF w branży TSL: martwy twór czy rewolucja?
... systemie przez 10 lat, co zdecydowanie ułatwi proces archiwizacji. Korzystanie z KSeF i wdrożenie go w codzienność firmy będzie wymagało zmian technologicznych i szkoleń, ale wszystko ... oczywiste, negatywne konsekwencje, od opóźnień zapłaty własnych zobowiązań po ryzyko powstania długów i problemów, które stwarzają. Długi czas oczekiwania na płatność ...